به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فرامند هاشم‌‌زاده امشب در شورای اداری که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشاورزی در سالن شهید هاشمی اهواز برگزار شد با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان به ویژه پدیده گرد و خاک اظهار داشت: با کمک دستگاه‌های اجرایی استان طرح جامع عملیاتی  و اجرایی در راستای کنترل و مهار کانون‌هایی که سبب وقوع پدیده گرد و خاک در سطح استان می‌شوند؛ تدوین شده به طوری که از 350 هزار هکتاری که در واقع 7 کانون ریزگرد را تشکیل می‌دهد 40 هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب شرق اهواز که جز کانون‌های فوق بحرانی به شمار می‌آیند در برنامه بیابان‌زدایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه  برای انجام فرآیند بیابان‌زدایی با برخی از موانع طبیعی و انسانی از جمله لوله کشی‌های گاز و‌ آب‌ که به لطف خداوند و همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات برطرف شدند، افزود: با مصوبه هیئت دولت 130 میلیارد تومان برای تامین منابع مالی  خوزستان تخصیص یافته ‌و ما نیز با برگزاری جلسات مختلف سعی در هماهنگ ساختن لازم شدیم و تا کنون واجد جذب ایده‌‌های جدید و تشکیل کمیته فنی در راستای مبارزه با ریزگردها انجام شده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه واحد جذب ایده و تشکیل کمیته فنی با حضور بخش خصوصی ‌و دولتی در کنار هم به مهار ریزگردها می‌پردازند به میزان اشتغالزایی در خوزستان اشاره کرد و گفت: دو  طرح آبرسانی  نهال‌کاری از جمله بخش‌های عملیاتی هستند که  به ترتیب سبب اشتغال 803 و 650 نفر  در خوزستان شدند.

 وی با اشاره به طرح نهال کاری عنوا‌ن کرد: یکی از طرح‌های مقابله با ریزگردها نهال کاری و یا همان بیایان‌زدایی است که در این طرح 37 روستا با مساحت 40 هزار هکتار که حدودا 889 خانوار داشتند در نخستین طرح بیایان‌زدایی قرار گرفت و تاکنون امر نهال کاری در 7 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان با همکاری بسیج و پیمانکاران محلی کاشته شده است.

هاشمی‌زاده بیان‌کرد: منابع آب موجود در خوزستان محدود هستند بنابراین از هیئت دولت خواستاریم که با تامین حق‌آبه ثابت‌ و ایجادکانال‌های طبیعی دشت‌های نهال کاشته شده را آبیاری کنیم.

وی با اشاره به نوع مصرف آب مازاد گفت:  با استفاده از آب مازاد طرح پرورش ماهی آزادگان 20 متر مکعب افزایش حق‌آبه داشتیم که امیدواریم منابع آبی استان بهبود یابد.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606060
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.