به گزارش ایرنا تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سیاه جامگان مشهد در دیداری از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه ثامن مشهد و در جدال تیم‌های هشتم و پانزدهم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند.
استقلال خوزستان و سیاه جامگان مشهد بعد از تعطیلات نوروزی رقابت‌های لیگ برتر در پانزدهمین روز فروردین ماه در حالی به میزبانی سیاه جامگان برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله‌ای سیزده امتیازی با یکدیگر دارند.
در یک سوی میدان استقلال خوزستان برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کند و در طرف مقابل سیاه جامگان برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک می جنگد که این موضوع حساسیت بازی را دو چندان می کند و سه امتیاز این دیدار برای هر دو تیم حیاتی است.
استقلال خوزستان در بیست و پنج هفته سپری شده از بازی‌های لیگ برتر، 8 پیروزی، 9 تساوی و 8 باخت کسب کرده و با 33 امتیاز تیم رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر محسوب می‌شود اما سیاه جامگان با کسب 3 برد، 11 تساوی و 11 باخت از دیدارهای قبل، با احتساب 20 امتیاز در مکان پانزدهم جدول جای گرفته است.
هدایت فولادی ها را نعیم سعداوی بر عهده دارد که در 15 دوره قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تنها فعالیت مربیگری انجام داده و نخستین تجربه سرمربیگری خود در لیگ را از دوره شانزدهم و به عنوان نفر نخست کادر فنی فولاد خوزستان آغاز کرده است اما در سوی مقابل عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم از تجربه و سابقه بیشتری نسبت به سرمربی سرخپوشان اهوازی برخوردار است.
دو تیم استقلال خوزستان و سیاه جامگان تاکنون 3 بار در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که 2 برد سهم استقلال و یک بار نیز تقابل دو تیم به تساوی ختم شد.
تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان در این هفته میزبان تیم سپاهان خواهد بود که در این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نتایج درخشانی کسب نکرده است و تنها شانس خود را کسب سهمیه آسیایی می داند.
رویارویی‌های قبلی تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان حکایت از برتری آماری تیم اصفهانی دارد. تیم فولاد خوزستان در هفته یازدهم و در دور برگشت لیگ شانزدهم به دیدار سپاهان می‌رود و پیروزی سرخ‌پوشان خوزستانی در این مسابقه می‌تواند شاگردان سعداوی را به جدول رده‌بندی برگرداند.
فولادی ها که روز جمعه در استادیوم غدیر اهواز از سپاهان میزبانی می‌کنند، آمار ضعیفی در 29 رویارویی قبلی با این تیم در ادوار مختلف لیگ برتر داشته‌اند. سپاهان 11 بار فولاد را در لیگ برتر شکست داده و فولاد هم در 5 بازی به پیروزی رسیده است. همچنین 13 رویارویی این دو تیم نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
سپاهان 37 گل در 29 بازی قبلی مقابل فولاد به ثمر رسانده است و فولاد خوزستان نیز 25 بار دروازه زردپوشان اصفهان را گشوده است.
دو تیم فولاد و سپاهان در شرایطی برابر هم قرار خواهند گرفت که تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته در کادر فنی و اسکلت‌بندی بازیکنان دو تیم صورت گرفته است و باید دید فولادی ها می‌توانند روند نتیجه نگرفتن خود را برابر سپاهان قطع کنند یا این سپاهانی ها هستند که حریف خوزستانی خود را غافلگیر می‌کنند.
صنعت نفت آبادان نماینده دیگر خوزستان که هفته قبل برد شیرینی برابر پرسپولیس کسب کرد، در این هفته میهمان ذوب آهن اصفهان است و تلاش می کند که جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد.
برزیلی های ایران که این روزها انگیزه به مراتب بالایی دارند و کار دفاعی را به خوبی انجام می دهند در صدد نهمین شکست تیم ذوب آهن هستند تا شایستگی های خود را همچنان به رخ سایر تیم ها بکشانند.
زردپوشان آبادانی در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از 10 بازی خود 12 امتیاز کسب کرده اند اما در سوی مقابل تیم ذوب آهن در نیم فصل دوم 10 امتیاز جمع آوری کرده است.
شاگردان فیروز کریمی تا هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، 7 برد، 11 شکست و 7 تساوی در کارنامه خود داشته و با کسب 28 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارند این در حالی است که تیم ذوب آهن با 9 برد، 8 باخت و 8 تساوی و کسب 35 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.
دیدار تیم های خوزستانی در لیگ برتر:
چهارشنبه 16 فروردین:
استقلال خوزستان _ سیاه جامگان( ورزشگاه ثامن مشهد / ساعت 14)
پنج شنبه 17 فروردین:
صنعت نفت آبادان _ ذوب آهن اصفهان( ورزشگاه فولادشهر / ساعت 17:45)
جمعه 18 فروردین :
فولاد خوزستان _ سپاهان اصفهان ( ورزشگاه غدیر اهواز / ساعت 19)
6064
خبرنگار:محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.