محمد صادق هزاردستان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استانداری خوزستان، مقرر شد کلیه منازل مسکونی روستایی خوزستان شامل حدود 300 هزار واحد مسکونی روستایی، زیر پوشش بیمه خطرات طبیعی قرار گیرد.
وی افزود: کار ثبت نام روستائیان از اواخر اسفند پارسال، روستا به روستا توسط دهیاری ها در حال انجام است و با توجه به اینکه بیشتر بلایای طبیعی در خوزستان از جمله سیل در ابتدای هر سال رخ می دهد امید است کار ثبت نام تا آخر فروردین به پایان برسد.
هزاردستان ادامه داد: بیمه نامه، حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، انفجار، صاعقه، سیل، توفان و زلزله در صورت وقوع حادثه، هزینه ساختمان، تاسیسات، اثاثیه منزل، غرامت فوت و نقص عضو، هزینه پزشکی، اجاره و اسکان موقت و تامین معیشت سرپرست خانواده را پوشش می دهد.
مدیر بیمه برکت خوزستان با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی بیمه‌ای بنیاد برکت به افراد محروم در روستاها از سال 1392 آغاز شده، گفت: بنیاد برکت فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد و به ارائه خدمات به افراد ساکن در روستاهای کمتر توسعه‌ یافته کشور می پردازد.
وی اضافه کرد: از دیگر خدمات دیگر بیمه‌ای بنیاد برکت در روستاها شامل طرح برکت خانواده در قالب تامین هزینه‌ درمان زوج‌های نابارور درمناطق محروم، بیمه درمان تکمیلی روستائیان شامل پوشش های هزینه‌های بستری، پاراکلینیک و حوادث انفرادی است.
در قالب طرح برکت خانواده، با هدف حمایت زوج های نابارور مناطق محروم کشور، پارسال 12 فرزند زوج های نابارور مناطق محروم خوزستان به دنیا آمدند.
مدیر بیمه برکت خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل پایین بودن سود فعالیت در مناطق محروم، شرکت‌های بیمه‌ای تمایلی به فعالیت در روستاها ندارند خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال 1386 و زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با هدف کارآفرینی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته تاسیس شد و پس از 6 سال فعالیت در مناطق محروم، به این نتیجه رسید که کمبود خدمات بیمه‌ای در روستاها و مناطق محروم، از جمله اصلی‌ترین موانع پیشرفت و توسعه در بخش‌های اقتصادی و کارآفرینی است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.