رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: باید از توانمندی ها و قابلیت های بانوان آبادانی جهت تسریع در توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، خلیل جنامی اظهار کرد: بانوان آبادانی در جنگ تحمیلی هنگام اعزام نیروها به جبهه، جشن و شور و شوق برپا می کردند و به دعا و نیایش پرداخته و هنگام بازگشت نیز به استقبال آنها رفته و نیز از خانواده های شهدا تجلیل کرده و کانون خانواده را در خلال غیبت شوهرانشان گرم و با محبت نگه می داشتند.

وی ادامه داد: پرستاری و امداد رسانی به مجروحین، اخلاص در عمل، شهادت طلبی، شهادت پذیری، همکاری و مسئولیت پذیری فقط برخی از ویژگی های بانوان آبادانی در جنگ تحمیلی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع در نظر گرفته می شوند، افزود: از این رو، عملکردها و حضور آنان در عرصه های مختلف بر همه ی جامعه اثر خواهد گذاشت.

جنامی با تاکید بر اینکه سعادت و سلامت هر جامعه در خانواده ها پی ریزی می شود، عنوان کرد: انتقال ارزش های دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی در درجه اول به عهده خانواده ها به خصوص مادر است. پس می توان گفت که جامعه ی سالم، نیازمند مادران سالم است و جامعه فرهنگی، دینی و ارزشی، جامعه ای است که مادران آن از بینش و تفکر سالم فرهنگی، دینی و ارزشی برخوردار باشند.

وی نقش اساسی حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و حضرت زینب کبری(س) در انتشار حقایق کربلا را نمونه های اسلامی حضور زنان در مسائل اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید تدبیری اتخاذ شود تا ضمن حفظ عزت و کرامت اسلامی بانوان در اجتماع، از توانمندی ها و قابلیت های بانوان آبادانی جهت تسریع در توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهر استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد: بر این اعتقاد دارم که بانوان آبادانی از شایستگی های بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.