فرهاد صفدری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده 43 هزار بازدید از اماکن هدفگذاری شده طرح صورت گرفت و 800 اخطار بهداشتی برای اماکن دارای تخلف بهداشتی صادر شد.
وی افزود: 37 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شدند و بیش از یک هزار و 100 مورد نمونه برداری مواد غذایی توسط تیم های بازرسی و 2 هزار و 100 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی انجام شد.
صفدری ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح، بیش از 27 هزار مورد میزان سنجش کلر باقی مانده آب صورت گرفت و افزون بر 60 تن مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف از چرخه عرضه و توزیع خارج و با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان در ادامه به سامانه ثبت شکایات مردمی 190 اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته آماده دریافت شکایات بهداشتی مردم است.
وی اضافه کرد: شکایات از طریق این سامانه به صورت فوری در دستور کار پیگیری قرار گرفته و در بازه زمانی 72 ساعت تا حداکثر یک هفته رسیدگی می شود.
صفدری بیان کرد: این سامانه سریع ترین و موثرترین راه برای رسیدگی و اعلام مشکلات بهداشتی توسط شهروندان است.
وی ادامه داد: در مدت اجرای طرح تاکنون، 200 مورد شکایت مردمی توسط این سامانه ثبت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته و 300 مورد شکایت به صورت حضوری یا تلفنی با حضور مردم در ستاد بهداشت شهرستانی گزارش شد.
وی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند سال 1395 تا نیمه فروردین سال 1396 اجرا می شود.
صفدری اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی امسال در قالب 85 تیم بازرسی میدانی و 20 تیم ستادی و مشارکت 300 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در حال اجرا است.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: از نقاط قوت این طرح، تجهیز خودرویی تیم های بازرسی برای افزایش قابلیت حضور میدانی و تجهیز تیم های بازرسی به تجهیزات پورتابل بازرسی از جمله دماسنج لیزری، دستگاه های سنجش کیفیت روغن و سنجش بارمیکروبی سطوح است.
وی گفت: هدفگذاری این طرح، نظارت بر سلامت و بهداشت اماکنی از جمله رستوران ها، فست فودها، آب میوه و بستنی فروشی ها، چلوکبابی ها، آرایشگاه ها، هتل ها، مهمان سراها، اماکن بین راهی و کارگاه های شرینی پزی است که بیشتر مورد توجه و مراجعه مسافران نوروزی است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.