به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالله سامری چهارشنبه در نشست استاندار خوزستان با سران و شیوخ عشایر خرمشهر در حسینیه محسنیه روستای بدریه این شهرستان با بیان اینکه خرمشهر مشکلات عدیده ای دارد اما مشکل فاضلاب آن بحرانی است، گفت: مردم خرمشهر خیلی صبور هستند و کماکان با مشکلات پس زدگی فاضلاب به خصوص هنگام بارندگی مواجه هستند.
وی اظهار داشت:در سفر اخیر دکتر روحانی به خوزستان تخصیص اعتبار 500 میلیارد ریالی برای احداث زیرساخت ها و عمران شهری خرمشهر مورد تائید قرار گرفت ولی تاکنون این اعتبار تامین نشده است.
سامری همکاری منطقه آزاد در عمران شهری خرمشهر را یادآور شد و گفت: نمی توان تلاش ها و همکاری منطقه آزاد اروند را در خرمشهر نادیده گرفت ولی خرمشهر به بازسازی و تلاش بیشتری نیاز دارد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند با همکاری بنیاد مسکن 70 درصد از کارهای عمرانی را در روستاها انجام داده ، گفت: 30 درصد از عمران روستایی به عهده بنیاد مسکن انجام شده است.
**** اعتبار بازسازی خرمشهر به دلیل فقدان مدیریت صحیح از بین رفت
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه اعتبارات دوران بازسازی خرمشهر با نبود مدیریت صحیح از بین رفت، گفت: در دولت های گذشته اعتبارات کلانی به خرمشهر تخصص داده شد ولی مدیران استانی و شهری برای جذب این اعتبارات ضعیف عمل کردند.
سامری افزود: 28 سال از پایان بازسازی می گذرد ولی خرمشهر همچنان با مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم می کند.
وی عمران شهری در خرمشهر را ضروری خواند و گفت: ساحل سازی، زیباسازی شهر و احداث زیرساخت ها علاوه بر جذب سرمایه گذار در اشتغال جوانان تاثیر بسزایی دارد.
**** شرکت نفت برای انتقال پساب نیشکر به تعهدات خود عمل نکرد
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت نفت نسبت به احداث سیفونی برای انتقال پساب های نیشکر به دریا به تعهدات خود عمل نکرد.
سامری افزود:با احداث این سیفون خیلی از مشکلات زیست محیطی در خرمشهر ناشی از پساب نیشکر رفع می شود.
7100/ 6068
خبرنگار: کمیله حجازی ** انتشار دهنده: محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.