به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشستی با سران و شیوخ عشایر خرمشهر در حسینیه محسنیه روستای بدریه این شهرستان اظهار داشت: با پی گیری انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خوزستان 1.5 میلیارد دلار معادل 50 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح 550 هزار هکتار مقام معظم رهبری به ویژه در جنوب خوزستان اختصاص یافت.
شریعتی، میزان اجرای طرح 550 هزار هکتار مقام معظم رهبری را 248 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال فاز دوم این طرح به میزان 311 هزار هکتار به بهره برداری می رسد و قطعا اشتغال، توانمندی و رفاه مردم بیشتر شده و گردش ثروت بیشتری خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی زهکشی طرح 550 هزار هکتاری 3.5 میلیارد دلار معدل 110 هزار میلیارد ریال در خواست اعتبار شده است.
شریعتی، رفع مشکلات آب آشامیدنی خوزستان را یکی از اولویت های اصلی و کاری در سال جدید عنوان کرد و گفت:اجرای این طرح با توجه به اینکه آب آشامیدنی خوزستان از نظر کیفی با مشکل مواجه است در اولویت قرار دارد.
وی میزان برآورد ریالی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را 100 هزار میلیارد ریال خواند و گفت: در سفر رئیس جمهوری به خوزستان مسئله آب و فاضلاب خوزستان مطرح شد و پیشنهاد تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و یا فایناس خارجی شد.
استاندار خوزستان افزود: در این راستا برای ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان 9هزار و 540 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت قول داده ظرف سه سال این میزان اعتبار را تامین کند.
شریعتی با اشاره به مسئله ریزگردها اظهار داشت: برای کنترل کانون های داخلی ریزگردها به میزان350 هزار هکتار در استان خوزستان، دولت 10 هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت پنج سال اختصاص داده است.
وی ادامه داد: برای تامین اعتبار آب آشامیدنی روستایی نیز سالانه یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه پس از برجام درهای دنیا به روی ایران اسلامی باز شد، گفت: دولت تدبیر و امید در تنگناهای مالی زیادی مواجه بود و در ابتدا کار دولت تولید و صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز بود بعد از برجام تولید به 2 میلیون بشکه در روز رسید اما قیمت نفت کاهش یافت ولی اهتمام دولت به خوزستان کم نشد.
شریعتی افزود: خدا را شاکریم بعد از برجام فولاد جهان آرا با 189 میلیون یورو از طرف اسپانیایی ها در حال فعالیت است.
** تولید نفت در غرب کارون از 300 هزار بشکه به یک میلیون و 200 بشکه در روز می رسد
استاندار خوزستان اظهار داشت: در آینده نزدیک تولید نفت در میدان نفتی غرب کارون از 300 هزار بشکه فعلی به یک میلیون و 200 تا 400 بشکه در روز می رسد و به واسطه این افزایش بین 40 تا 50 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی در ادامه در خصوص دفع پساب نیشکر که در تعهد شرکت نفت می باشد گفت: برای جلوگیری از پیشروی پساب نیشکر به سمت زمین های کشاورزی خرمشهر مقرر شد از محل اعتبارات مدیریت بحران 510 میلیارد ریال برای احداث سیفونی برای انتقال پساب به دریا اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا در دیدار غلامرضا شریعتی با سران عشایر خرمشهر مسایل و مشکلات مردم روستاهای خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.
7100/ /6068
خبرنگار: کمیله حجازی ** انتشار دهنده:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.