عظیم رضای مرساق روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به برپایی 2پست ایمنی ، امداد و نجات در دزفول از سوی جمعیت هلال احمر افزود: در این پست های امدادی شبانه روزی به مسافران و گردشگران نوروزی خدمت رسانی می شود.
وی افزود:یکی از این پست های امداد و نجات در بوستان ساحلی علی کله و دیگری در جاده سردشت مستقر می باشد که از ابتدای زمان اجرای طرح تاکنون به 260 گردشگر و مسافر نوروزی خدمات درمانی ارائه کرده و هفت مصدوم را نیز به بیمارستان اعزام کردند.
وی تعداد امدادگران فعال در پست های امداد و نجات نوروزی را 70 نفر عنوان کرد و افزود:
پست های جوانان هلال احمر در راستای اهداف ترافیکی و کاهش تصادف به نیروی انتظامی کمک می کنند که پارسال طرح 'نه به تصادفات ' اجرا شد و امسال نیز تداوم دارد ضمن اینکه امسال طرحهای بهرفتی به معنای بهبود رفتار ترافیکی نیز آغاز شده تا مسافران نوروزی نکات ایمنی را رعایت کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول اضافه کرد:بیشترین طرح های ابتکاری در راستای بهرفت در سطح استان و کشور مربوط به جوانان دزفولی است بطوری که 15طرح بهرفتی و 15 طرح ابتکاری توسط جوانان هلال احمر دزفول اجرا شده است .
ابراهیم سلامی فر سرتیم پست نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت:تاکنون افزون بر 15 هزار دستگاه خودرو از سوی پست هلال احمر در ورودی دزفول راهنمایی شدند و نکات بهرفتی به آنها گوشزد شد .
وی با بیان اینکه برخی طرحهای ابتکاری جوانان هلال احمر دزفول از سال آینده در کل کشور اجرا خواهند شد گفت:در 2 روز آینده نیز طرح همیار هلال ترافیکی و خانواده شهدای ترافیکی اجرا می شود و در راستای اجرای این طرح خانواده شهدای مدافع حرم در پست امدادی هلال احمر حضور خواهند یافت.
طرح پست نوروزی با هدف راهنمایی مسافران نوروزی از 17 سال پیش در کشور آغاز شده است.
از 2 سال پیش نیز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر در کشور اجرا شده است.
7278/6068
خبرنگار: رقیه کردی - انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.