به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی راهیان نور، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم در اهواز بیان کرد: شهدا در حیاتشان با توجه به روحیه ای که داشتند تاثیر گذار بودند، در بعد از شهادتشان هم تاثیرگذار و نقش آفرینند.
امام جمعه موقت قم افزود: کاروان های راهیان نور که در یادمان های دفاع مقدس حضور پیدا می کنند با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا می شوند. حقیقتا فضای راهیان نور می تواند در معرفی آرمان های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند و در حقیقت یک نوع بصیرت افزایی است.
وی نسبت به تغییر گرایش جوانان در راهیان نور اشاره کرد و گفت: کسانی بودند که با مبانی اعتقادی و دینی سالها فاصله زیادی داشتند ولی وقتی که در این کاروان های راهیان نور حضور پیدا کردند حقیقتا یک گرایش فوق العاده ای نسبت به ارزشهای دینی و مکتبی پیدا کردند.
این استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: زمانی که ما چنین ظرفیت بزرگی را داشته باشیم می توانیم سرمایه گذاری عظیمی در این راستا کنیم؛ باید از این ظرفیت بزرگ فرهنگی استفاده کنیم.
وی گفت: راهیان نور بهترین زمینه برای معرفی شهدا، آرمان شهدا و فرهنگ شهادت است و جامعه ما را نسبت به توطئه ها و برنامه های دشمن بیدار و آگاه می کند.
نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید برنامه ریزی منظم راهیان نور را پربارتر برگزار کنیم خاطرنشان کرد: راهیان نور یک فرهنگ عظیم و کم نظیر در فضای جامعه امروز ایران می باشد که باید با انتخاب صحیح راویان و برنامه ریزی های منظم فضای پربار و معنوی را برای زائران خلق کنیم.
وی در خصوص شعار 'من انقلابی ام' راهیان نور بیان کرد: این شعار برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است که نسبت به حوزه های عملیه، دانشگاه ها و مردم دارند که می تواند خط و مشی انقلاب اسلامی ما را مشخص کند.
حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه انقلابی گری یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است افزود: تمامی مردم جهان، ملت بزرگ ایران را یک مردم انقلابی می شناسند و تاکید بر این شعار پیام روشنی را هم به دوستان و هم دشمنان ما به خوبی منتقل کند که دشمنان ما با چنین شعاری که برخاسته از شور و شعور ماست در مقابل اراده آهنین ما عقب نشینی می کنند و دوستان ما در سراسر دنیا خوشحال می شوند.
وی با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری رسانه ها در دنیای امروز افزود: رسانه ها نقش بی نظیری در اطلاع رسانی دارند، رسانه های مکتبی می توانند خنثی کننده نقشه های بیگانگان، الهام بخش، هدایت کننده مردم و موثر در جامعه باشند.
تاکنون در روزهای آغازین سال 96 فرمانده ناجا ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسئولان بلندپایه کشوری از یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان بازدید کردند.
/6002/6065
خبرنگار: محمدرضا بنوره**انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.