بهمن دریکوندی دوشنبه به ایرنا گفت:در دیدار و مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس امور اراضی کشور توانستیم شورای تامین استان خوزستان را متقاعد کنیم تا قانون اجاره بهای زمین های کشاورزی را لغو کند.
وی افزود:قیمت اجاره بهای زمین کشاورزی در سالهای گذشته برای هر هکتار بین 700 تا 800 هزار ریال بود که با مصوبه جدید به سه میلیون و 550 هزار ریال افزایش یافته و اعتراض کشاورزان شهرهای اندیمشک ،دزفول و شوش را به دنبال داشت که با پیگیری صورت گرفته موفق شدیم این نرخ را به حدود یک هفتم قیمت یعنی معادل نرخ ابتدایی کاهش دهیم.
وی گفت:این امر با تلاش و پیگیری فراوان نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و حمایت فرماندار دزفول انجام شد ضمن اینکه نرخ آب بهای پرداختی کشاورزان نیز تاحدودی کاهش یافت.
دریکوندی افزود:این تصمیم در راستای حمایت از کشاورزان منطقه شمال خوزستان و توجه به تولیدات کشاورزی منطقه گرفته شد و منجر به رضایتمندی کشاورزان شده است.
وی اضافه کرد:با اتخاذ این تصمیم بار سنگینی از دوش کشاورزان منطقه برداشته شد زیرا افزایش نرخ اجاره بهای زمین های کشاورزی موجب اعتراض کشاورزان شده بود.
دریکوندی گفت:در حال حاضر نیز در تلاشیم با تنظیم دادخواستی به دیوان عدالت اداری کشور،موضوع واگذاری اراضی دولتی به کشاورزان واجد شرایط را پیگیری و نهایی کنیم که این امر موجب شکوفایی ورونق بیش از پیش کشاورزی منطقه و استان خواهد شد چرا که علاوه بر کاهش هزینه های جاری برای کشاورزان شور و شوق و تلاش آنها نیز بیشتر از گذشته خواهد شد.
دزفول با ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت سالانه حدود سه میلیون تن محصول تولید می‌کند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.