به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: اداره کل هواشناسی خوزستان درباره تشکیل سامانه بارش زای بسیار فعالی که از بعد ازظهر امروز استان را تحت تاثیر قرار می دهد، اخطاریه صادر کرده است.
بر این اساس این سامانه بارشی ابتدا باعث افزایش ابر از عصر امروز و سپس وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ در سطح استان از اوایـل وقت فردا (یکشنبه) تا اواخر وقـت دوشنـبه می شود. حجم بارش ها در مناطق مرتـفع شمـال و شـرق استان نسبت به سایر نقاط بیشتر خواهد بود.
در ادامه آمده است: با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود، همچنین وزش بادهای شدید و برخاستن گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در ساعاتی و مواج شدن خلیج فارس در این مدت انتظار می رود.
بر اساس این اطلاعیه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان باید نسبت به تمهیدات لازم اعم از برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش دستگاه های مرتبط مراکزبهداشتی و درمانی، بازدید و بررسی پست ها و خطوط انتقال برق، بازدید و بررسی تاسیسات دفع فاضلاب و شبکه های آبرسانی، نظارت بر سیل بندها و راه ها، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران، صیادان و افراد ساکن در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تنـدباد و صاعقه و سیل برای رعایت نکات ایمنی و بهداشـتی اقدام کنند.
همچنین اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرده است بارش‌ها اغلب در مناطق شمال و شرق استان رخ می دهد و میزان بارش در شهرستان های ایذه، دهدز، باغملک، لالی و اندیکا از شدت بیشتری برخوردار است به همین دلیل به مسافران نوروزی توصیه شده است در این روزها از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند و از چادر زدن در مکان‌هایی که امکان آبگرفتگی دارد بپرهیزند.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.