به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ای استان گفت: هیچ استانی مانند خوزستانی این رشد قابل توجه را در اعتبارات عمرانی نداشته است.
وی افزود: سال 95 از لحاظ اعتبارات عمرانی استان در رتبه سوم یا چهارم قرار داشت اما سال 96 رتبه اول را در کشور به خودش اختصاص داد به طوری که 400میلیارد تومان از استان دوم بالاتر هستیم و به زودی آن را تشریح خواهم کرد.
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت گروه ملی بیان کرد: بسیاری از دوستان به من سفارش کردند که به مشکلات گروه ملی نزدیک نشوم اما خودم احساس کردم که باید مشکلات این شرکت بزرگ را برطرف کنم و در قبال سه هزار و 500 نفر پرسنل آن احساس وظیفه کردم.
وی خاطرنشان کرد: برای گروه ملی سه بار با معاون اول رییس جمهوری، یک بار با معاون اول قوه قضاییه و چندین بار جلساتی با رییس بانک ملی ایران داشتم تا به نتیجه رسید.
شریعتی اضافه کرد: همچنین برخی افراد بر این باور بودند که وقت خود را صرف مشکلات قطار شهری اهواز نکنم زیرا مشکل آن قابل برطرف شدن نیست اما باز برای رفع مشکلات قطار شهری اهواز نیز همت کردم و با برنامه ریزی لازم به نتیجه رسیدم.
وی توضیح داد: تلاش کردیم تا در ستاد تسهیل کاری کنیم که چرخ تولید استان به حرکت دربیاید و از توقف طرح 550 هزار جلوگیری کردیم.
استاندار خوزستان اظهار کرد: طرح آب و فاضلاب استان از جمله پروژه های بزرگی است که با هزینه 10 هزار میلیارد تومان، آماده اجرا است و مصوبات به زودی نهایی می‌شوند این درحالی است که پیشتر فکر می‌کردند کاری دست نیافتنی است اما با اصرار و کار کارشناسی رییس جمهوری آن را پذیرفت که امیدوارم هر چه سریعتر به سمت عملیاتی شدن پیش برود.
وی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: هدف برگزاری انتخاباتی سالم است که تلاش داریم از دخالت در آن جلوگیری شود و از کشیدن آن به سمت و سوهای مختلف جلوگیری شود.
شریعتی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از رای مردم صیانت کنیم و حق الناس بودن رای مردم را پاس بداریم و امانت دار خوبی باشم.
وی تاکید کرد: در پیش نویسی که برای حق آبه تالاب‌ها تنظیم شده است این مساله اولویت اصلی قرار گرفته است .
استاندار خوزستان ادامه داد: با رونق گرفتن فروش نفت بخش صنعت هم بر اساس آمارها رونق گرفت که امیدوارم گام های بیشتر در این زمینه برداشته شود و بستر مناسب برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش صنعت و تولید داشته باشیم همچنین سعی کنیم.
وی گفت: سرمایه گذاری های جدید مانند پالایشگاه گاز بیدبلند 2 با 2.5میلیارد دلار، فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با سه میلیارد دلار و فولاد شادگان ، فولاد دزفول، فولاد شهید جهان آرا و صنایع مختلفی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
شریعی با بیان این که در سفر به لهستان در زمینه سرمایه گذاری تاکید جدی شد و تفاهم نامه های خوبی منعقد شد اظهار کرد: هیات لهستانی آمادگی خود را برای سفر به استان و پیگیری تفاهم نامه ها اعلام کرده است و آماده‌ایم به استان بیاییند و نیز در صنایع تبدیلی و انرژی های نو و پسماند تفاهم های خوبی شد.
وی درباره کارخانه قند اهواز و مشکلات واگذاری آن خاطرنشان کرد: دو جلسه با مدیران عامل بانک ملی و ملت کشور برگزار کردیم و در نهایت کارخانه قند به بانک ملت واگذار شد و آنها آمادگی واگذاری کامل را به نیشکر استان داشتند اما مدیران نیشکر گفتند که فقط کارخانه را می خواهند و بدهی های کارخانه را تقبل نمی کنند.
استاندار ادامه داد: وظیفه من این بود تا ارتباط میان بانک و توسعه نیشکر را بوجود آورم که این کار را نیز انجام دادم اما مسائلی در این میان وجود دارد که باید حل شوند و تکلیف کارخانه قند اهواز و واگذاری آن به توسعه نیشکر مشخص شود.
وی درباره عزل و نصب هایی که در استان انجام داده است بیان کرد: عزل و نصب هایی که در استان انجام می شود به منظور بهبود وضعیت استان است و نماینده های مجلس در این زمینه با ما تعامل دارند اما نه اینکه اعمال نظر آنها به شکلی باشد که ما را وادار به کاری کنند.
شریعتی توضیح داد: نمایندگان مجلس نظرات خود را اعلام می کنند و تلاش ما بر این است که تا حد توان مدیرانی را که قدرت مدیریت مناسب دارند را کمک کنیم تا در استان مدیریت کنند اما مهمتر از همه این است که علاقه مندم تا مدیریت جوان بر سیستم استان حاکم شود
وی تاکید کرد: کارشناسان و افرادی که جسارت و شجاعت دارندمی‌توانند بر مسند مدیریت بنشینند برای همین تلاش میکنم نسل جدید مدیریتی در استان به وجود آوریم تا این نسل بتواند در 15 سال آینده استان را مدیریت کند.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.