به گزارش ایرنا وزارت کشور در نامه ای به ستادهای انتخابات استان ها، اعلام کرد: داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از 24اسفند می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و کار ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.
در ادامه آمده است: به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و در اجرای مصوبه ستاد انتخابات کشور، همه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از روز سه شنبه 24 اسفند ماه می توانند با در دست داشتن رسید پیش ثبت نام و شماره پیگیری و اصل مدارک زیر از 30 اسفند تا 6 فروردین برای تکمیل ثبت نام به فرمانداری های کشور مراجعه کنند.
اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار جدید، مدرک تحصیلی کاردانی یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، مدرک دیپلم برای داوطلبان روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت، اصل کارت پایان خدمت وظیفه یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان، اصل گواهی قبول استعفا برای شاغلان موضوع ماده 28 قانون شوراها و اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدارکی هستند که باید نامزدهای انتخابات شوراها همراه داشته باشند.
افراد داوطلب پس از انجام ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت می کنند که باید این کد تا زمان ثبت نام اصلی که از 30 اسفند آغاز و تا ششم فروردین 96 ادامه پیدا می کند، نگه دارند.
لازم به ذکر است انجام پیش ثبت نام اختیاری بوده و به منظورتسهیل در ثبت نام پیش بینی شده است در صورتیکه داوطلب تمایلی به پیش ثبت نام نداشته باشد در زمان مقرر می تواند برای ثبت نام مستقیما به فرمانداری و بخشداری مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 در کشور برگزار می شود.
بر اساس برآورد اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه هزار و 500 شعبه در خوزستان برگزار می شود. این انتخابات در 2 هزار و 250 روستا و 76 شهر انجام می شود.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.