علی خدادادی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:از مجموع پایگاه های نوروزی که در خوزستان مستقر می شود، 39 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با محور جوانان، 38 پست امداد و نجات نوروزی با محور امدادگران و نجاتگران و سه پست داوطلب یار امداد و نجات با محور داوطلبان است.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال سه طرح نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر استان خوزستان برگزار می شود، افزود: طرح امداد و نجات نوروزی در حوزه امداد و نجات یکی از این سه طرح است که در این طرح 38 پست ثابت و موقت در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان های راهیان نور و معابر پرخطر مستقر می شود.
وی بیان کرد:در این طرح 18 پست ثابت امداد و نجات جاده ای، ساحلی و هوایی، 20 پست موقت امداد و نجات جاده ای و340 نیروی عملیاتی امدادگر و نجاتگر در طرح حضور دارند.
خدادادی اظهار کرد:همچنین در این طرح 42 دستگاه آمبولانس، 16 دستگاه خودرو نجات، 38 خودرو پشتیبانی و 6 موتور سیکلت آمبولانس، یک قایق شناور و یک فروند بالگرد در پست های امدادی مستقر است.
وی طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان را از دیگر طرح های نوروزی این نهاد عنوان کرد و گفت:در این طرح 39 پست ثابت و سیار در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان های راهیان نور و معابر شلوغ مستقر می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه سخنانش افزود:همچنین 32 پست ثابت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی (حضور 3 عضو جوان در پست ها به صورت شبانه روزی)، هفت پست سیار با عنوان سحاب، 24 فضای دوستدار کودک،32 خیمه نماز،20 ایستگاه سلامت، یکهزار عضو جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در این طرح مشارکت می کنند.
وی بیان کرد: همچنین در این طرح کمپین ملی 'نه به تصادفات' برای دومین سال پیاپی اجرا شده و طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به «بهرفت» و برنامه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و مسابقات در طول برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برگزار می شود.
7158/6125 خبرنگار:زینب فرحانی ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.