به گزارش ایرنا افشین حیدری شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی جام فجر در سالن محل مسابقات در شهرک نفت اهواز اظهار کرد: مسابقات جام فجر در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و نمره قبولی از فدراسیون جهانی گرفتیم.
وی با اشاره به این که عملکرد وزنه‌برداری خوزستان در این مسابقات نشان داد که توانایی برگزاری مسابقات بزرگتر را داریم افزود: وزنه برداران خوزستان در این رقابت ها به خوبی درخشیدند و نشان دادند که در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
وی عنوان کرد: ورزش خوزستان و به خصوص وزنه برداری می تواند گام های موثری در پیشرفت ورزش کشور داشته باشد لذا باید توجه بیشتری به آن شود.
وی اظهار کرد: تیم منتخب استان در کنار سایر تیم ها رقابت سالمی ایجاد کرد که این موضوع برای آینده وزنه برداری کشور بسیار مفید است.
حیدری افزود: بنا داریم با برنامه ریزی مناسب بحث استعدادیابی را در ورزش استان گسترش دهیم چرا که این امر موجب شکوفایی ورزش کشور خواهد شد.
در ادامه مراسم رییس فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: با توجه به برگزاری مسابقات جام فجر در بالاترین سطح بنا داریم همه ساله این مسابقات را در خوزستان برگزار کنیم و به دنبال آن هستیم که دبیرخانه مسابقات جام فجر را در همین استان راه اندازی کنیم.
مرادی از برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی در خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به پیشنهاد کشورهای اسلامی حاضر در مسابقات مبنی بر برگزاری مسابقات وزنه برداری کشورهای اسلامی مصوب کردیم که از سال آینده در کنار جام فجر، رقابت های کشورهای اسلامی را در خوزستان برگزار کنیم.
وی با بیان این که خوزستان پشتوانه وزنه برداری کشور است افزود: درخشش وزنه برداران خوزستان در مسابقات جام فجر نشان داد که آینده وزنه برداری کشور با حضور این جوانان تامین خواهد بود.
وی ادامه داد: مردم خوزستان زمانی در خط مقدم جنگ تحمیلی مقابل دشمنان ایستادگی کردند و امروز نیز وزنه برداران این استان پیشقراولان وزنه برداری کشور محسوب می شوند که برای ما باعث افتخار است.
در انتهای این مراسم به تیم های اول تا سوم این مسابقات جام و لوح قهرمانی اهدا شد و از علی مکوندی، رضا دهدار و رضا بیرانوند به عنوان سه وزنه بردار برتر این مسابقات تقدیر به عمل آمد.
در این مسابقات تیم وزنه‌برداری منتخب خوزستان با کسب 11 نشان طلا، 8 نقره و 5 برنز عنوان قهرمانی دومین دوره رقابت های جام فجر را به خود اختصاص داد.
تیم ملی جوانان دیگر نماینده ایرانی حاضر در این مسابقات با کسب 11 مدال طلا، 6 نقره و 6 برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت و تیم ترکیه با کسب یک نشان طلا، 4 نقره و 3 برنز به مقام سوم رسید.
مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر 19 تا 22 اسفندماه به میزبانی اهواز برگزار شد.
6064
خبرنگار:محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.