به گزارش ایرنا عبدالله سامری شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان کالا از مرز تجاری شلمچه اظهار داشت:با صدور مجوز واردات کالا از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، بازرگانان می توانند کالای مورد نظر خود را از مرز شلمچه وارد کشور کنند.
وی اضافه کرد:تحقق این مهم، همکاری تمامی دست اندرکاران ، مسئولان و مدیران استانیو محلی در مرز شلمچه را می طلبد.
سامری اظهار داشت:در خصوص صادرات کالا از مرز شلمچه اداره استاندارد ایرادهایی بر کالاها می گرفت که مشکلاتی برای تجار به وجود می آورد که با پیگیری های انجام شده، توافق نامه ای بین گمرک ایران و سازمان استانداردد و تحقیقات صنعتی در تهران منعقد شد که در این راستا مشکل صادرات کالا حل شده است.

**** سهمیه سوخت برای روستائیان مرزنشین در نظر گرفته می شود
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:طی سال های گذشته سهمیه سوخت به روستائیان مرزنشین خوزستان تعلق گرفت که با پیگیری های متعدد توانستیم سهمیه برای روستائیان مرزنشین شلمچه اخذ کنیم.
سامری افزود: برای اخذ این مجوز، هفته گذشته در فرمانداری خرمشهر با حضور معاون استاندار نشست مشترکی برگزار شد که این شهرستان در اولویت گرفتن سهمیه سوخت قرار گرفت.
**** مشکل محل اسکان کامیون داران در پایانه مرز شلمچه رفع شود
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص محل اسکان و استراحت کامیون داران در پایانه مرزی شلمچه نیز گفت:محلی در جاده اهواز – خرمشهر کنار پلیس راهور مهیا شده و مکانی برای استراحت کامیون داران در نظر گرفته شده است.
سامری اظهار داشت: نرخ کرایه حمل کالاها از مرز شلمچه به دیگر نقاط کشور برای کامیونداران در نظر گرفته شده باید مورد بررسی قرار گیرد .
**** مجوز راه اندازی واحد صنعتی کشتار مرغ اخذ شد
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت:مجوز راه اندازی واحد صنعتی پرورش ، کشتار مرغ، بسته بندی و صادرات مرغ در خرمشهر از دوره نهم مجلس پیگیری شده بود که این مجوز از سوی وزیر جهاد کشاورزی صادر شد.
سامری افزود: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه مرغ در نظر گرفته شده که پس از تولید، کشتار و بسته بندی و صادرات از کارهای جانبی آن می باشد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این واحد تولیدی دو تا سه هزار نفر به طور مستقیم اشتغال در خرمشهر ایجاد می شود.
سامری ادامه داد: این مجوز مختص یک موسسه خیریه است و سرمایه گذاران می توانند در این رابطه شرکت کنند.
**** حق مردم خرمشهر در همه دولت ها خورده شده است
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق مردم خرمشهر در همه دولت ها خورده شده، گفت:افرادی هستند برای رسیدن به منافع خود حاضرند دست به هر کاری بزنند و حتی اگر ضربه ای به مردم زده می شود برای آنها فرقی ندارد.
سامری اگر لایروبی اروندرود زودتر از این انجام شده بود، سرمایه گذاری در این شهرستان نیز رونق می گرفت.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده: سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.