به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم در اهواز اظهار کرد: مسئولیت اصلی طرح های مقابله با ریزگردها و نهال کاری در استان بر عهده منابع طبیعی است و سپاه و بسیج با هماهنگی این سازمان در این خصوص گام برمی دارد.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد:همچنین درختچه هایی که برای خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد از جمله طرح هایی است که به سازمان منابع طبیعی پیشنهاد شده اما در این میان محدودیت هایی نیز وجود دارد.
سردار شاهوار پور گفت: نگهداری و تامین آب این درختان یکی از این مشکلات است اما اجرای این طرح می‌تواند منبع درآمد خوبی برای اهالی بوده و خوراک دام آن ها را تامین کند.
وی ادامه داد: با این وجود با هماهنگی های لازم با منابع طبیعی قرار است در قالب طرح بیابان زدایی به صورت آزمایشی از درختانی که در اقتصاد کشاورزان و اهالی این مناطق تاثیرگذار هستند، استفاده شود.
فرمانده قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم خوزستان اظهار کرد: یکی از محورهای مورد نظر دراین حوزه، استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی است که می تواند در کنار بسیج و دولت تاثیر بسزایی در مقابله با این پدیده داشته باشد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت مردم در نگهداری از این نهال ها نیز در درازمدت مکمل فعالیت های ماست و تاثیر مطلوبی در این منطقه دارد.
سردار شاهوارپور گفت: اگرنگهداری به خوبی و با برنامه ریزی صورت گیرد، ظرف سه سال آینده مناطق بیابانی استان سرسبز می شود.
وی بیان کرد: درتفاهم نامه ای که با وزارت جهاد امضا شده است یکی از نکات اصلی در خصوص آبخیزداری و فراهم کردن استفاده از ظرفیت بسیج برای افزایش آگاهی های مردم از نقش آنها در این زمینه است.
فرمانده قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم خوزستان گفت: امید است که تمامی دستگاه ها در کنار نیروهای بسیج و مردمی بتوانند در مدت زمان مناسبی پروژه کاشت نهال را به پایان رسانده و دیگر شاهد شرایط بحرانی در استان به دلیل وقوع پدیده ریزگردها نباشیم.
/6002/ 7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.