سید فتح اله هاشم نژاد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کاروان سلامت و جهاد نیکوکاری این جمعیت با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان و توانمند سازی اقشار محروم در حوزه های درمانی،آموزشی و امدادی به روستای حیاویه بخش مرکزی اهواز اعزام شد.
وی با اشاره به حضور 35 نفر از جوانان و داوطلبان متخصص جمعیت در این کاروان افزود: در این طرح فعالیت هایی شامل توزیع 54 بسته حمایتی، بسته های بهداشتی بین دانش‌آموزان روستا ، پذیرش بیمار و ارائه داروی رایگان به بیش از 60 بیمار، خدمات مامایی برای 25 نفر از زنان روستایی و ارائه خدمات پرستاری و تست قند و فشار خون برای 74 نفر از روستائیان انجام گرفت.
هاشم نژاد بیان داشت:همچنین با هدف ایجاد روحیه نشاط بین کودکان ، طرح دستان مهربانی در این روستا اجرا شد که در این طرح اسباب بازی ها و کتاب های اهدایی کودکان عضو کانون های غنچه های هلال احمر اهواز به کودکان روستا تقدیم شد.
رییس هلال احمر اهواز با اشاره به رسالت اصلی جمعیت در خصوص مقابله با حوادث گفت: همچنین در این روستا کلاس‌های آموزشی امداد و کمک های اولیه و مانور پناه گیری و خروج اضطراری برای دانش آموزان برگزار شد.
کاروان سلامت به مدت یک روز به ساکنان روستای حیاویه بخش غیزانیه خدمات رسانی کرد و تا پایان امسال یک کاروان سلامت دیگر به روستای دغاغله اعزام خواهد شد.
روستای حیاویه از توابع دهستان مشرحات بخش غیزانیه اهواز است که حدود 60 خانوار در آن زندگی می کنند.
این روستا از نعمت گاز محروم و با قطعی مکرر و چند روزه آب روبه رو بوده است.

7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.