به گزارش ایرنا، افشین حیدری یکشنبه شب در مراسم تجلیل از قهرمانان و تلاشگران ورزش همگانی خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: جامعه ورزشکار سازمان یافته خوزستان بر اساس آمار ثبت شده 70هزار نفر است که در مقایسه با جمعیت استان آمار ناچیزی است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پایین بودن سرانه ورزشی بانوان را یک از علل عدم حضور بانوان در عرصه ورزش دانست و گفت: توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه زمانی نمود پیدا می کند که نقش های تاثیرگذار جامعه به زن ها سپرده شود.
وی نبود یک مجموعه ورزشی مخصوص بانوان در استان بزرگ خوزستان را تاسف بار خواند و افزود: متاسفانه آن قدر درگیر مسائل قومیتی و نبود امکانات شدیم که ورزش بانوان را فراموش کردیم و برای دادن امکانات به آن ها تبعیض قائل می شویم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تخصیص سالن قدس به بخش بانوان هیات ورزش های همگانی خبر داد و گفت: اگر چه این سالن برای شهر اهواز کفایت نمی کند اما در آینده سعی می کنیم از فضاهای موجودی که داریم تعدادی را به ورزش بانوان اختصاص دهیم، همچنین در شهرستان های استان هم اگر فضای ورزش لازم برای بانوان وجود نداشته باشد از بودجه استانداری این فضاها را ایجاد می کنیم.
وی با اشاره به این که عدالت در توزیع اعتبارات و تصمیم گیری ها درخصوص بانوان رعایت نشده، افزود: قطعا در حوزه مدیریتی اداره کل، شورای راهبردی اداره کل و در ستاد ساماندهی جوانان از حضور بانوان بیشتر استفاده خواهیم کرد.
حیدری با بیان این که خوزستان قهرمانان مرد و زن بسیاری دارد که باید از وجود آن ها در عرصه پیشرفت ورزش خوزستان بهره برد عنوان کرد: هدفمان این است که در برنامه ریزی های خود از خردگرایی به خرد جمعی حرکت کنیم.
در ادامه مراسم مشاور استاندار در امور زنان با بیان این که بانوان ما می توانند نقش به سزایی در توسعه و آبادانی کشور و استان داشته باشند، گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور از نقش و جایگاه ویژه ای در نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه کشور برخوردار هستند.
وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان مبنی بر استفاده بیشتر از بانوان در تصمیم گیری های مدیریتی ورزش استان گفت: بانوان باید خود پیگیر مشکلات ورزش بانوان باشند و در جذب اعتبارات همیشه دو برابر اعلام نیاز آقایان درخواست کنند تا به سهم 50 درصد خود برسند.
موسوی ادامه داد: چرا باید میزان استفاده بانوان از سالن های ورزشی کمتر از آقایان باشد در حالی که سلامت یک جامعه به سلامت بانوان آن بستگی دارد، اگر ما به دنبال خانواده ای سالم و با نشاط هستیم باید نگاهمان به بخش بانوان ویژه تر باشد، این که بانوان ما در عرصه های ملی و جهانی حضور پیدا می کنند جای بسی خوشحالی دارد.
وی افزود: توسعه ورزش همگانی باید در اولویت کاری ورزش استان باشد چرا که برای رسیدن به نوک قله هنوز جا برای کار کردن داریم.
مشاور استاندار در امور بانوان گفت: هرگز یک برنامه ریزی مرد نمی تواند مسائل مربوط به بانوان را با نگاه مردانه خود ببیند لذا انتظار داریم در بین مسولان ورزش استان از حضور بانوان استفاده شود.
رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان در ادامه افزود: ورزش های همگانی در بخش بانوان اقشار مختلفی را زیر پوشش دارد و در برنامه داریم که وزشکاران خانم بیشتری را سازماندهی کنیم.
وی عنوان کرد: در سال 95 مسابقات کشوری فریزبی را به میزبانی بندر امام برگزار کردیم که قهرمانی این مسابقات شدیم همچنین در مسابقات کشوری دژابال که در اهواز برگزار گردید مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادیم.
سالمی خطاب به مشاور استاندار گفت: اگر یک سالن جداگانه برای ورزش بانوان لحاظ شود می توانیم در برابر تیم های قدرتمندی نظیر اصفهان و تهران قد علم کنیم، بازیکنان ما در بخش فریزبی و داژبال آن قدر توانایی داشتند که بدون امکانات مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان این که هیات ورزش های همگانی خوزستان یکی از هیات های برتر در کشور به شمار می رود افزود: ایستگاه های ورزش همگانی ما در سطح استان دایر هستند اگرچه تاکنون وضعیت حق الزحمه مربیانی که در این ایستگاه ها مستقر کردیم بلاتکلیف است. انتظار داریم با کمک استاندار و شهردار ورزش همگانی را که بسیار کم هزینه بوده از مردم دریغ نکنیم.
در ادامه نگار عراقی نماینده تیم داژبال خوزستان که در مسابقات کشوری مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند افزود: با توجه به این که دو سال متوالی قهرمان ایران شدیم انتظار داریم که برای حضور در مسابقات آسیایی مسئولان حمایت مالی لازم را از تیم ملی داشته باشند.
وی تمرین مداوم و هماهنگی بین بازیکنان را عامل قهرمانی تیم داژبال خوزستان عنوان کرد و گفت: ورزش داژبال یک بازی مهیج محسوب می شود که می توان با تبلیغات بیشتر جوانان علاقه مند را به این رشته ورزشی سوق داد.
عراقی با بیان این که بچه های خوزستان در کشور حرف اول را در این رشته می زنند و بدنبال افتخار آفرینی در مسابقات آسیایی هستند افزود: اگر به مسابقات آسیایی اعزام شویم بدون شک کسب مقام خواهیم کرد. سال گذشته بازیکنان و مربی تیم هر چه برای اعزام به مسابقات آسیایی تلاش کردند به نتیجه ای نرسیدند ،به علت نبود اسپانسر نتوانستیم در مسابقات آسیایی استرالیا شرکت کنیم.
فایزه خلفی نماینده تیم فریزبی بانوان خوزستان که مقام قهرمانی کشور را به خود اختصاص داده بودند در ادامه افزود: فریزبی رشته نوپایی است و بچه های خوزستان در اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور در حالی که تنها هفت ماه تمرین داشتند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.
وی نبود زمین چمن مناسب در اهواز را مشکل اصلی این رشته عنوان کرد و گفت: بازیکنان تیم به علت نبود زمین چمن در پارک ساحلی تمرین می کنند. امیدواریم که مسولان ورزش استان زمینی در اختیار ما قرار دهند تا در پارک ها سرگردان نباشیم.
خلفی افزود: رشته فریزبی در کشورهای دیگر به خوبی دایر است و همه ساله مسابقات آسیایی و جهانی این رشته برگزار می شود و قرار است تیم ما به عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی شرکت کند امیدواریم که از تیم ما حمایت شود تا بتوانیم به مسابقات برون مرزی اعزام شویم.
6002خبرنگار: پارسا شاکری **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.