به گزارش ایرنا شهرام ترحمی یکشنبه در مانور اطلاع‌رسانی طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان افزود: 59 مامور شبکه های بهداشت تابعه در 37 اکیپ به صورت روزانه در منطقه فعالیت می‌‎کنند و چهار هزار و 500 مرکز حساس آبادان، خرمشهر و شادگان را مورد بازرسی قرار می دهند.
وی اظهار داشت:در این طرح تمامی نیروهای ستادی و بازرس بهداشت محیط شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در قالب اکیپ‌های 2 و 3نفره حضور داشته و عملیات بازرسی از ساعت 8 صبح تا 20 ادامه دارد.
ترحمی گفت:شاخص‌های طرح سلامت نوروزی امسال با استفاده از تجهیزات قابل حمل سنجش و کنترل مواد غذایی، دستگاه سنجش آلودگی سطوح و روغن بی‌کیفیت و سنجش میزان نمک در غذا و کنترل جوش شیرین در نان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی مراکز هدف شامل در این طرح را هتل‌ها، مراکز سیاحتی و اقامتی، رستوران‌ها، قنادی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، آش و هلیم‌پزی‌ها، آبمیوه‌ فروشی‌ها، مرغ‌ فروشی‌ها، نانوایی‌ ها، بستنی ‌فروشی‌ ها، استخرها، پایانه‌های مسافربری، کبابی‌ها، سامانه های تامین آب شهری و روستایی اعلام کرد و بیان داشت:این مراکز حداقل دو بار مورد پایش قرار می گیرند.
شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می گیرند.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.