به گزارش روز یکشنبه ایرنا سردار حسن شاهوارپور در آئینی به مناسبت روز احسان و نیکوکاری به میزبانی مرکز نیکوکاری صدیقه کبری(س) در مسجد آیت الله عاملی دزفول افزود:در سال جاری تلاش زیادی برای جمع آوری کمک های قابل توجه از تهران برای هزینه در مناطق محروم استان خوزستان صورت گرفت.
وی با اشاره به روند ساخت 650 واحد مسکونی برای نیازمندان به همت بسیجیان این استان افزود:تاکنون 200 واحد مسکونی از این واحدها ساخته شده و در اختیار نیازمندان استان قرار گرفته است .
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان همچنین از توزیع 100 هزار جهیزیه شامل 15 قلم کالا بین نوعروسان استان خوزستان خبر داد و بر گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید کرد.
سردار شاهوارپور گفت:دزفول به دلیل قدمت دین باوری و حضور علمای بزرگ در این شهر و تاکید بر مسایل فرهنگی و اجتماعی یکی از شهرهای پیشگام در احسان و نیکوکاری است.
وی افزود:از گذشته تاکنون فرهنگ کمک به همنوع بین اقشار مختلف مردم دزفول مشاهده شده و افرادی که خود از بضاعت مالی چندانی برخوردار نیستند نیز نیازمندان را یاری کرده و مساجد بسیاری در محله های تاریخی دزفول به همت این افراد خیر ساخته شده است.
وی از فعالیت های خیریه مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول تقدیر کرد و و چهار کمک هزینه تامین جهیزیه نوعروسان به این مرکز خیریه اهدا نمود.
عظیم دوبری مسئول مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول نیز در این آئین گفت:این مرکز از سال 85 به طور غیررسمی و با هدف فقرزدایی در بافت قدیم دزفول با زیر پوشش بردن هفت نفر نیازمند آغاز بکار کرد و اکنون بیش از 200 خانوار با جمعیتی معادل 900 نفر زیر پوشش دارد.
وی خواستار اهدای کمک های نقدی شهروندان دزفولی به این مرکز نیکوکاری شد و از تامین مایحتاج ماهانه خانوارهای تحت پوشش شامل سبد کالا و مواد غذایی اشاره کرد و گفت:هر ماه 200 سبد کالا به ارزش هر سبد 800 هزار ریال بین نیازمندان تحت پوشش این مرکز توزیع می شود.
پرداخت کمک هزینه درمان 60 بیمار خاص به مبلغ 150 میلیون ریال ،معرفی 300 نفر به بانک برای دریافت تسهیلات و اعطای 3 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از ابتدای تاسیس تاکنون ،تامین مسکن و پرداخت کمک هزینه جهیزیه به 150 نوعروس و تامین کالای مورد نیاز خانوارهای نیازمند و پرداخت کمک هزینه تحصیلی 400 دانش آموز از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد .
در آئین گلریزان مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول 80 میلیون ریال برای کمک به نیازمندان زیر پوشش این مرکز اهدا شد و خیرین هزینه خرید چند تخته فرش را تقبل کردند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.