به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان شهید بقایی 2 در اهواز اظهار کرد: در کشور به ازای هر یک تخت بیمارستانی یک پرستار وجود دارد که از نظر استاندارد باید حداقل 2 پرستار وجود داشته باشد.
وی افزود: تعداد تخت های بیمارستانی دولتی و خصوصی نسبت به یک هزار نفر جمعیت 1.6 تا 1.7تخت است در حالی که این نسبت در خوزستان 1.3 است.
هاشمی ادامه داد: خوزستان یک هزار و 500 تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری عقب تر است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در خوزستان تعداد پرستار و تخت های بیمارستانی کم ، و بیماری ها به دلیل آلودگی های زیست محیطی به ویژه ریزگردها زیاد است و مسئولان استان باید با سرعت بیشتری در رفع محرومیت های استان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم تاکنون در خوزستان12 هزار میلیارد ریال هزینه شد که 6هزار و 500 میلیارد ریال مربوط به طرح تحول سلامت و یک هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ها هزینه شده است.
هاشمی با بیان اینکه خوزستان نیازمند توجه بیشتری است، گفت: ذکر مصیبت خوب است اما چاره درد نیست باید کوتاهی ها را جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرط عقل، پیشگیری است بیان کرد: ساخت بیمارستان و توسعه تخت بیمارستانی هنر نیست بلکه اولویت با پیشگیری است.
معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: از رویکردهای سپاه، مردم یاری و محرومیت زدایی، تعامل با مجموعه های مردم نهاد و تعامل با وزارتخانه ها از جمله رویکردها است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی اضافه کرد: راه اندازی بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز مصداقی از تعامل با وزارت بهداشت است و هدف کمک به خلق خدا و مردم است.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اینکه علم دین و علم پزشکی بر روی یکدیگر تاثیر متقابل دارند گفت: علم دین مربوط به تعالی و تکامل نفس انسان و علم پزشکی مربوط به سلامت جسم و بدن انسان است.
آیت ا... محمد حسین احمدی شاهرودی گفت: خدمت پزشکان خدمت به دین و دینداری انسان ها است.
در این آئین از خانواده شهید مجید بقایی و شهدای مدافع حرم ناصر مسلمی سواری، حاج حبیب اله جنت مکان، سید جاسم نوری، حاج سید حمید تقوی فر و حمید رضا کاظمی تجلیل شد.
بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز هم اکنون دارای دو بلوک ساختمانی مجزا و محوطه اطراف با 400 تخت بیمارستانی است که بلوک شماره یک دارای پنج هزار متر مربع و ٥٠ اتاق بستری و بلوک شماره ٢ دارای 6 هزار و 700 متر مربع در 2 طبقه است و هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال برای راه اندازی بیمارستان شهید بقایی 2 هزینه شده است.
راه اندازی بخش براکی تراپی به عنوانی یکی از بخش های ضروری رادیوتراپی بیمارستان گلستان اهواز از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت بود.
این بخش با مساحت 400 مترمربع و هزینه 60میلیارد ریال در ساختمان اصلی بیمارستان گلستان اهواز بنا شده است.
افتتاح دانشکده پیراپزشکی و بخش NICU بیمارستان الهادی(ع) و بخش های داخلی و سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و پایگاه اورژانس شهری شوشتر از برنامه های روز جمعه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
وزیر بهداشت در یازدهمین سفر خود به خوزستان، ظهر جمعه در سفر به سوسنگرد، علاوه بر دیدار با همرزمان خود در دوران جنگ از بیمارستان در حال ساخت شهدای صنعت نفت دشت آزادگان دیدن کرد.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.