به گزارش ایرنا علی حاج آقایی خیابانی روز شنبه در حاشیه حمل سکوی گازی فاز 19B پارس جنوبی به دریا در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز عملیات بارگیری سکوی 19B میدان گازی پارس جنوبی با وزنی برابر یکهزار و 640 تن انجام شد، گفت:با نصب سکوی 19B پارس جنوبی روزانه 500 میلیون فوت گاز استحصال می شود.
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این سکو را 150 میلیون دلار عنوان کرد و گفت:این سکو به دست متخصصان داخلی در شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر ساخته شد.
مدیر یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر گفت:با نصب این سکو خطوط لوله های شریانی تا سکوی اصلی 19B و سکوی 19A با اتصال به مدار اصلی، می توان به اندازه فاز استاندارد، به پالایشگاه گاز اضافه کرد.
حاج آقایی خیابانی ظرفیت سکوی 19B را 14.2 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت:گاز ترش حاصل از سکوی تولید اقماری 19Bبه سکوی19A منتقل شده و از آنجا به پالایشگاه در خشکی ارسال می گردد.
وی اظهار داشت:فاز 19B جزو طرح های 35 ماهه است که خوشبختانه شرکت تاسیسات دریایی در این زمینه پیشتاز بوده است.
حاج آقایی خیابانی با بیان اینکه یارد اصلی و مرکز فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درخرمشهر قرار دارد، گفت:خرمشهر به لحاظ شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه بهترین موقعیت برای کار ساخت سکوهای نفتی و گازی را دارد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده: سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.