به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه در همایش گرامیداشت سالروز استقلال وکلا در اهواز اظهار کرد: استقلال وکلا استدلال و منطقی دارد که دیگر نیازی به توضیح در این خصوص نیست اما استقلال وکیل از دستگاه قضا یک امر ویژه است که همگی باید این حریم را محترم بشماریم.
وی افزود: اکنون در استان خوزستان ارتباط خوبی میان دستگاه قضا و وکلای دادگستری است اما برخی مواقع درخصوص خدشه دار کردن استقلال وکلا صحبت هایی به گوش می رسد که این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
استاندار خوزستان ادامه داد: استقلال وکلا حدود 60 سال است که مقرر شده اما هنوز حملاتی به آن صورت می گیرد که شایسته نیست.
وی بیان کرد: امید است با قوی تر شدن کانون وکلای استان دستگاه حکومت لاغرتر شود و دستگاه های مدافع مردم قوی تر شوند تا در زمینه احقاق حقوق شهروندی بتوانیم شاهد اقدامات خوبی باشیم.
همچنین فرزاد فرهادی راد رئیس دادگاه انقلاب اهواز در این مراسم گفت: دستگاه قضایی هیچ مخالفتی با استقلال وکیل نداشته و معتقد است که استقلال لازمه فعالیت هرچه بهتر وکلا در جهت احقاق حقوق شهروندی است.
وی افزود: شان وکیل در محکمه قضایی متناسب با شان قاضی است و همواره نسبت به استفاده از وکلا در پرونده های قضایی تأکید داریم.
رئیس دادگاه انقلاب اهواز ادامه داد: استقلال وکیل هیچ منافاتی با رسیدگی به پرونده های قضایی ندارد و دفاع از موکل زمانی به خوبی پیش می رود که وکیل مستقل باشد.
همایش گرامیداشت هفتم اسفندماه و روز استقلال وکلا با چند روز تاخیر روز جمعه با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار خوزستان، جمعی از کانون وکلای کشور و استان و جمعی ازوکلای دادگستری خوزستان در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.