سه سالی می شود که یک بازار بزرگ و مدرن در محل پیشین بازار چینی های خرمشهر راه اندازی شده است، وجود این بازار در منطقه کمتر توسعه یافته ای نظیر خرمشهر که این روزها در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته بارقه امید را در دل مردم روشن کرد.
چرا که پویایی و فعالیت این بازار، روز به روز بیشتر شده و دامنه شهرت آن از آبادان و خرمشهر فراتر رفته و از همه شهرهای استان خوزستان برای خرید به این بازار مراجعه می کنند، حتی در روزهای تعطیل از دیگر نقاط کشور نیز، مسافران و گردشگران برای خرید کالای مورد نیاز خود با گمرکی کمتر به این بازار مراجعه می کنند.
به اعتقاد مدیر بازار کنزالمال، اگر حمایت های لازم از بازار و سرمایه گذاران صورت می گرفت و کارشکنی ها و مشکلاتی برای این بازار ایجاد نمی شد، طول این بازار می توانست تا رودخانه اروند افزایش یافته و عرض آن نیز تا پایگاه نیروی دریایی خرمشهر افزایش یابد.
چند وقتی است که شایعات و اختلال هایی در فعالیت این بازار در رسانه های مجازی در حال انتشار است که به اعتقاد دلسوزان، تداوم این روند به نفع سرمایه گذاران منطقه نیست.
کنزالمال این روزها به عنوان نماد و برند گردشگری محدوده منطقه آزاد اروند مطرح است که بر اساس برخی آمارها در برخی روزها بیش 20 هزار بازدید کننده از نقاط دور و نزدیک از آن دیدن می کنند.
محصولات در این بازار کالاهای مسافرتی است که تمامی نیاز خانواده ها به استثنای کالاهای بزرگی همچون فرگاز، یخچال و غیره را تأمین می کند.
تمامی کالاهای مسافری اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار موجود است و کالاهای عرضه شده مطابق با استاندارد است و علاوه بر این مدیریت بازار به طور مداوم بر قیمت ها، نوع و کیفیت بازار نظارت داشته و محصولات با کالاهای بازار منطقه برابری می کند.
به سراغ مهرداد بابارحمتی مدیر این بازار رفتیم و در خصوص شایعات اخیر و مشکلات سرمایه گذاران با وی صحبت کردیم.
مهرداد بابارحمتی مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر در خصوص مزیت های این بازار نسبت به دیگر بازارها می گوید:این بازار فراتر از سایر بازارهای منطقه و استان است و با وسعتی حدود 20 هزار متر مربع با انبارهای بزرگ و 700 غرفه در اندازه های کوچک و بزرگ راه اندازی شده است.
وی ادامه داد:ورود کالا به این بازار بدون تشریفات گمرکی است که یک امتیاز به حساب می آید و ما تنها 5 درصد عوارض منطقه آزاد اروند را پرداخت می کنیم.
وی از این بازار به عنوان یکی از برندهای گردشگری منطقه آزاد اروند یاد می کند و می افزاید: این بازار، پیشانی و قطب اقتصادی خرمشهر و این منطقه است و اگر از همه مجموعه استفاده شود، بیش از هزار و 600 نفر در مجموعه مشغول به کار می شوند.
بابارحمتی با بیان اینکه رونق کسب و کار در این بازار، امنیت پایدار شهر و منطقه آزاد اروند را افزایش داده است، می گوید:رونق این بازار، باعث رونق و شکوفایی اقتصاد شهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم می شود.
*** حمایت می شدیم، اشتغال موجود در بازار به 15 هزار نفر نیز افزایش می یافت
این کارآفرین در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از برخی ناملایمات، افزود:قرارداد پیمانکار مجموعه با سازمان منطقه آزاد اروند سه ساله است ولی به دلیل برخی ناملایمات، فعالیت بازار در دو مقطع زمانی حدود 20 ماه معطل شد.
بازاری که روزگاری کشتارگاه سگ و گربه بود به محل آبرومند برای منطقه آزاد ارون تبدیل شده است و به بازاری تبدیل شده که گردشگری که به منطقه سفر می کند حتما برای بازدید و خرید یکبار هم که شده به این بازار مراجعه می کند.
در روزهای منتهی به نوروز 95 بیش از 114 کانتینر کالا به بازاز کنزالمال وارد شد که این آمار در سال جاری و روزهای منتهی به نوروز 96 به 350 کانتینر افزایش یافت.

*** به عنوان کارآفرین حتی یک ریال تسهیلات دریافت نکردم
گروهی در این منطقه هستند که به دلیل اینکه نتوانسته اند از مسیر صحیح و قانونی فعالیت کنند، به جوسازی، شایعه پراکنی، انگ زنی و ترور شخصیتی روی می آورند.
منطقه آزاد اروند به فضای سالم و آرام برای سرمایه گذاری و کارآفرینی نیاز دارد و همه باید دست به دست هم داده و این فضا را برای رونق کار و تولید و اشتغال پایدار فراهم کنیم.
*** گلایه از دستگاه هایی که می توانستند کمک کنند و نکردند
بیش از هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و این موضوع، یعنی مجموعه توانسته برای شهرستان امنیت ایجاد کند و به برند شهرستان، به برند گردشگری شهرستان تبدیل شده است.
ضمن تقدیر از حمایت ها و کمک های مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، از مسئولان اجرایی شهرستان می خواهم که حامی و کمک کار مجموعه بوده و از مجموعه حمایت معنوی کنند.
برای رفع بیکاری منطقه راهی جز اشتغالزایی نداریم، نباید اینگونه در نگاه سرمایه گذار و کارآفرین، منطقه آزاد اروند به عنوان منطقه نا امن جلوه داده شود.
اگر سرمایه گذاری به منطقه وارد شد و برای مسئولان مسجل شد که واقعا قصد کارآفرینی دارد، به معنای واقعی از وی حمایت شود.
6125 *** خبرنگار و دبیر: سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.