به گزارش ایرنا همایون قنواتی چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها در آستانه افتتاح نمایشگاه کتاب اروند، عناوین کتاب پیش بینی شده برای نمایش در نمایشگاه را 45 هزار عنوان کتاب برشمرد و گفت:برای حضور ناشران کتاب در نمایشگاه بین المللی اروند 250 غرفه آماده شده و احتمالا از این تعداد بیشتر شود.
وی با بیان اینکه 40 روز پیش برای حضور ناشران در نمایشگاه کتاب سراسری اروند، فراخوان اعلام شده است، گفت:در این فراخوان شرایط شرکت در نمایشگاه اعلام شده و ناشرانی که بیش از 30 تا 40 نسخه کتاب در سال چاپ می کنند حق شرکت در این نمایشگاه را دارند.
قنواتی افزود:در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوعات دینی، مذهبی، فلسفی، رمان، شعر کودک و نوجوان و حوزه های اجتماعی، علمی، هنر، مهندسی، آموزشی با 20 تا 50 درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند از تخفیف 50 درصدی برخوردار شوند، گفت:کتاب های آموزشی درسی و کنکور تخفیف 20 درصدی دارند و دانش آموزان با 50 درصد تخفیف می توانند کتاب های درسی خود را تهیه کنند.
قنواتی اختصاص یک غرفه برای اصحاب رسانه را یادآور شد و گفت:برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
وی تصریح کرد:این نمایشگاه سراسری از پانزدهم تا بیستم اسفندماه در سالن نمایشگاه های منطقه آزاد ارئند برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مطرح شدن برخی شهرها به عنوان پایتخت کتاب نیز گفت:مطرح شدن به عنوان پایتخت کتاب از آرزوهای ما است و با توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دو شهر آبادان و خرمشهر این هدف دست یافتنی است.
قنواتی افزود:سازمان علمی و فرهنگی یونسکو حدود 10 سال هست که موضوعی را با عنوان کتاب و پایتخت کتاب جهانی مطرح کرده است و در این رابطه این موضوع وجود دارد که کتاب و کتابخوانی را گستردش داده و مقابل فضای دیجیتال فعالیت کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:سال اول اهواز پایتخت کتاب ایران شد، سال دوم نیشابور و امسال بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد که ما فاصله چندانی با این شهرها نداریم و برای رسیدن به این مرحله نیاز به همفکری، همراهی و برنامه ریزی داریم.
وی ادامه داد: امید است بتوانیم بخش مهمی از تقاضای مردم را در حوزه کتاب که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری ترویج کتاب و کتابخوانی است، فراهم شود.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند اظهار داشت: امید است تا دو سال آینده منطقه آزاد اروند به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.
**** طرح مطالعاتی کتابسرای بین المللی اروند در دست اجرا است
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: طرح مطالعاتی کتابسرای بین المللی اروند در دست اجرا است و در سال آینده طرح اجرایی آن آغاز می شود.
سید مرتضی نعمت زاده میزان اعتبار تخصیصی برای مطالعات کتابسرای بین المللی اروند را سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کتابسرای بین المللی اروند به عنوان کتابخانه مرکزی و کانونی در منطقه آزاد اروند مطرح می شود و آخرین کتابهای منتشر شده اعم از داخلی و خارجی در این کتابسرا وارد می شوند.
وی در ادامه گفت:سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به اینکه رویکرد بین المللی دارد، باید به نیازهای این منطقه پاسخ دهد و کتابهایی با زبان های مختلف در دسترس مردم قرار گیرد.
نعمت زاده افزود:لذا سالن کتابخانه مجازی، سالن های مطالعه و سخنرانی در این کتابخانه احداث می شود.
وی 70 درصد بودجه منطقه آزاد اروند را عمرانی و 30 درصد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در حال حاضر به رغم وجود محدودیت های مالی، برای سال آینده طرح هایی را پیش بینی کرده ایم.
به گزارش ایرنا نمایشگاه کتاب سراسری با حضور 570 ناشر کتاب از سراسر کشور، 15 اسفندماه سال جاری گشایش می یابد و تا 20 اسفند ادامه دارد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.