به گزارش ایرنا سعید محمدزاده روز چهارشنبه در سومین همایش سالانه فرماندهان بسیج و مسئولان ایثارگر اداره های کل ستاد و مناطق راه آهن جمهور اسلامی ایران که در هتل نیشکر اهواز برگزار شد با بیان اینکه راه آهن روزگاری شریان اصلی دفاع از کشور بود یادآور شد: اگر به دنبال تغییر در راه آهن هستیم باید این تغییر را از خود آغاز کنیم تا شاهد توسعه راه آهن باشیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ذیل اعلام سیاست های کلان برنامه ششم توسعه تنها دو بخش را به حمل و نقل اختصاص داده اند که هر دوی آنها مختص حمل و نقل ریلی است از همین رو باید به دنبال چابک سازی این بخش بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نباید به هیچ کشوری دل بست خاطر نشان کرد: صدها هزار میلیارد ریال نقدینگی در کشور وجود دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن و توسعه راه های کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیز نمودی از امنیت در کشور است اظهار کرد: نقش بسیج روزگاری دفاع از کشور بود و امروز باید به فکر توسعه اقتصادی و تعمیق آن باشد.
وی با تاکید بر اینکه بسیجیان راه آهن باید پیشتازان توسعه و تعمیق اقتصاد کشور باشند بیان کرد:اگر ادعا می کنیم که یک بسیجی هستیم باید بدانیم که بسیجی واقعی از مشی حضرت زهرا(س) الگو می گیرد.
محمد زاده با طرح این پرسش که آیا واقعا این الگو در امور بسیجیان جریان دارد یا خیر گفت: باید بیندیشیم که چطور باید پاسخگوی خون شهداء و خانواده های آنان باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه خطه خوزستان یادآور شهادت و صلابت است اظهار داشت: در یافتن راه روشن باید به دنبال توصیه های ائمه اطهار(ع) باشیم.
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز بسیج راه آهن نیز در این همایش با بیان اینکه اگر تمام نیروهای بسیجی در راه آهن به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اظهار داشت: بسیاری از نیروهای راه آهن از افراد بسیجی تشکیل شده اند.
وی با اشاره به اینکه مردم از ما انتظار ارائه خدمت شایسته دارند افزود: مقام معظم رهبری بزرگترین مبارزه با آمریکا و دشمنان را خدمت به مردم است چراکه تمام تلاش دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام دینی و ولایی ما است.
عباس زاده ادامه داد: بخش بزرگی از میزان رضایتمندی مردم نسبت به نظام به نوع عملکرد مسئولان در دستگاه های اجرایی باز می گردد.
وی با اشاره به نقش بسیج در جلب نظر مردم گفت: مردم کوچه و خیابان بیش از آنکه به سانتریفیوژ و تجهیزات نظامی بیندیشند نوع عملکرد نظام را در برخورد با ویترین نظام یعنی پرستاران، ماموران راهنمایی و رانندگی و یا افراد بسیجی درک می کنند.
وی با تجلیل از شجاعت های و فداکاری های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: سراسر این استان خاطره انگیز و مقاوم ، ایثار ، شجاعت و شهادت است.
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز بسیج راه آهن با اشاره به اینکه هیچ کس تمایلی به آغاز جنگ ندارد افزود: جنگ جز تلفات و خرابی چیزی به دنبال ندارد اما زمانی که از دفاع مقدس یاد می شود رزمندگان و ایثارگران با حسرت از آن یاد می کنند.
بنا به این گزارش شرکت کنندگان در این همایش ضمن بازدید از یادمان ها ، مناطق عملیاتی هشت سال دفاع و آثار بجای مانده از جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر ، با قرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهدای گمنام ، از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل کردند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.