به گزارش ایرنا حمید رضا طیبی چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز اظهار کرد: تولید فناوری توسط خودمان به عنوان بخشی از کار، زمان بر است و بسیاری از مدیران اطمینان نمی کنند بنابراین بهترین و آسان ترین روش این است که بازار کشور ، مسیری برای انتقال فناوری ها باشد.
طیبی گفت: بازار کشور نباید رایگان در اختیار خارجی ها قرار گیرد بلکه بخشی از بازار باید تجمیع شود و در مقابل امتیازانتقال تکنولوژی در اختیار خارجی قرار گیرد و بقیه کار را خودمان انجام دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: این موضوع در دنیا مرسوم است و بخش عمده انتقال تکنولوژی در چین و کره به وسیله بازار آنها انجام می شود.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، تصمیمات خوبی در زمینه انتقال تکنولوژی در تجمیع خریدهای خارجی گرفته شده است.
طیبی بیان کرد: همچنین کارهای فرهنگی در زمینه ملتزم بودن مردم و مدیران در استفاده از تولید مرغوب ملی باید انجام شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشورگفت: افراد بیکار تحصیل کرده زیادی را می توان با برنامه ریزی صحیح جذب بازار کرد چون در غیر این صورت رشد معضلات اجتماعی و نبود امنیت به وجود می آید.
وی خاطرنشان کرد: ما به وفاق ملی بین سیاسیون کشور برای تعیین مصالح ملی و برنامه ریزی درازمدت داریم.
طیبی با اشاره به اینکه با 2 مشکل در اجرامواجه هستیم، افزود: هنوز در کشوربرنامه ریزی جامعی برای پیشرفت دانش بنیان وجود ندارد وبرای این برنامه ریزی باید مصالح ملی کشور تعیین تکلیف شوند.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: برای برنامه ریزی جامع نیاز به ارتباط با دنیا داریم ،باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه اساس تاسیس جهاد دانشگاهی، الگو سازی توان پیشرفت در کشور است ادامه داد: شاخص های اصلی پیشرفت، توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه و آموزش است که انسان مولد پیشرفت را تربیت می کند.
طیبی اضافه کرد: الگوسازی خوبی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی در بخش ناباروری انجام شده به صورتی که امسال از فعالیت های خوب رویان، تولید نسل جدید داروهایی است که برای درمان سکته قلبی از آن استفاده می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: 2 دارو در حوزه داروهای نوترکیب و گیاهی برای دیابت و بیماری های کبدی و درمان نوعی از آلزایمر رونمایی شدند.
وی در خصوص فعالیت های حوزه مهندسی گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه ساخت فرستنده های رادیویی بسیار خوب کار کرده و سال گذشته پرقدرت ترین فرستنده FM را تحویل صدا و سیما داده است.
طیبی افزود: در حوزه نفت و دکل های حفاری نیز اقدامات خوبی انجام شده و خوزستان آخرین مرحله ساخت مته های حفاری را با دانش کاملا ایرانی با موفقیت به پایان رساند.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برنامه دارد بر اساس مزایای نیازهای ملی و مزیت های استانی، همه واحدها تمام فعالیت های شاخص را داشته باشند و واحدها فعالیت ها را مشخص کرده اند و دنبال تامین منابع هستند.
وی گفت: کمتر از 20 درصد منابع از بودجه عمومی و بقیه از راه تجاری سازی فعالیت های پژوهش و فناوری و فعالیت های آموزشی به دست می آید.
طیبی بیان کرد: برای تامین منابع پروژه های جدید نیاز به کمک از مدیران استانی و سایر منابع برای اجرای پروژه ها داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: توصیه مقام معظم رهبری این است که جهاد نقش خود را در اجرای خط جامع علمی مشخص و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و با دولت مذاکره کند که این ماموریت ها به آن محول شوند.
وی افزود: این سند در هفت بند در شورای عالی تصویب و دارای هفت ماموریت است که به دنبال اجرایی کردن ماموریت ها هستیم و در برنامه ششم توسعه این مسئولیت به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شده است.
در این آئین که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سرسرای آمفی تاتر جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد از قدرت الله شاکری نژاد به عنوان رئیس پیشین جهاد دانشگاهی خوزستان تقدیر و سید علیرضا علوی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.
جهاد دانشگاهی خوزستان حدود پنج هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی دارد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.