در روزهای اخیر تعدادی از دانش آموزان دختر پایه آخر مقطع متوسطه اول که در آزمون ورود به پایه دوم متوسطه مدارس استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کرده اند در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی نسبت به کاهش سهمیه این مدارس گله کرده و خواستار پیگیری علت کاهش سهمیه این مدارس از سوی آموزش و پرورش این شهرستان شدند.
به گفته این دانش آموزان سهمیه پذیرش ورودی مقطع دوم متوسطه مدارس دخترانه استعدادهای درخشان دزفول از 30 نفر در سال تحصیلی جاری به 12 نفر برای سال تحصیلی آینده کاهش یافته است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول دراین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:مدارس تیزهوشان زیرنظر سازمان سمپاد و نخبگان کشور فعالیت کرده و دستورالعمل خاص خود را دارند.
عبدالمحمد جرجانی با بیان اینکه تاکنون برنامه هدایت تحصیلی اعلام نشده است افزود: با اعلام هدایت تحصیلی و با توجه به ظرفیت ها میزان پذیرش مدارس استعدادهای درخشان یا تیزهوشان اعلام می شود .
وی افزود:دانش آموزانی که در مقطع تحصیلی دوره اول در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کنند در اولویت ورود به مدارس مقطع دوم نیز هستند واگر شرط علمی را داشته باشند و از معدل بالایی برخوردار باشند می توانند بدون برگزاری آزمون در مدرسه استعدادهای درخشان پذیرفته شوند.
وی افزود:پذیرش دانش آموزان با رعایت شرط معدل و شرط علمی مجاز می باشد.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:ابتدا باید میزان خروجی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان های شیخ انصاری و فرزانگان دزفول مشخص شود و سپس در خصوص تعداد ورودی ها تصمیم گیری کرد.
حسن مرتضوی افزود:در سال گذشته 2 کلاس پایه دهم تجربی و یک کلاس پایه دهم ریاضی در دبیرستان پسرانه شیخ انصاری و همچنین سه کلاس تجربی پایه دهم و یک کلاس پایه دهم ریاضی در دبیرستان دخترانه فرزانگان پذیرفته شدند.
وی گفت:هر گونه برنامه ریزی در خصوص مدارس استعدادهای درخشان باید با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان صورت گیرد.
مرتضوی اضافه کرد: دانش آموزان با معدل بالا از دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان نیز می توانند با نظر مدیر مربوطه بدون آزمون به دوره دوم راه یابند ولی هرگونه هماهنگی در خصوص تعداد و پذیرش این دانش آموزان باید با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان صورت گیرد.
73 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان دزفول تحصیل می کنند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.