به گزارش ایرنا وی سه شنبه در همایش آینده انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده اقتصاد اظهار کرد: اصلی ترین تهدید انقلاب اسلامی از جایی شروع می شود که تک تک افراد به این نتیجه برسند که انقلاب اسلامی نمی تواند مشکلات را حل کند.
وی افزود: یکی از روش ها برای کارآمدتر شدن کشور، فقط تغییر مسئولان نیست بلکه تغییر در سیستم ها و روش ها است.
بذرپاش ادامه داد: دومین تهدید انقلاب اسلامی، تهدید هویت است یعنی می خواهند هویت ایران اسلامی را از ما بگیرند و در صورت بروز این مشکل، حرف زدن از مسائل دیگر بیهوده است.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: تزلزل اجتماعی از دیگر تهدیدها است و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: انقلاب ما در دهه آینده با این تهدیدها مواجه است و اگر دل ما برای این کشور می سوزد باید تمرکز اصلی در انتخاب و اصلاح رویه ها، با تمرکز بر این سه معضل اساسی باشد.
بذرپاش اضافه کرد: نظام بوروکراسی کشور آن چنان قوی شده که با تغییرات رئیس جمهوری و مجالس، تغییرات در حد اندک ایجاد می شود، چون بوروکراسی و دیوان سالاری که کلیت صحنه اجرایی کشور را به خود گرفته اجازه تغییر را به مدیر مربوطه به حداقل می رسانند.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی، مدیر مربوطه را در چنگ می گیرد و اجازه تغییر نمی دهد و بسیاری از فسادهای کشور، درگیر شدن مدیران در نظام های بوروکراسی است و ما با این همه تغییر، سرعت پیشرفت حداقلی داریم.
وی در خصوص برجام بیان کرد: از جمله ایرادهای وارده بر برجام این است که تصویبی بین ایران وشخص اوباما بود و حاکمیت و دستگاه حاکمه آمریکا به لحاظ قانون گذاری داخلی برای اجرای برجام متعهد نشده و به صورت قانون داخلی درنیامد و مجلس آمریکا آن را تصویب نکرد.
بذرپاش اظهار کرد: اشکالات برجام در زمان به توافق رسیدن، تحت تاثیر هیجان و تبلیغات سنگین، مشخص نبود و به زمان نیاز داشت و بعد از برجام 11 تحریم سنگین نیز اعمال شد.
این فعال سیاسی در خصوص فساد اداری ادامه داد: فساد به ساختارها، اهمال کاری نهادهای نظارتی و نداشتن تقوا بر می گردد و راه حل مبارزه با آن، تشکیل دولت شیشه ای است.
وی گفت: در این نوع دولت، تمام فرآیندها از جمله انتصاب ها و تخصیص اعتبارها را مردم می بینند و قضاوت می کنند.
بذر پاش خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز در کشور به صورت متوسط 380 روز طول می کشد که خود زمینه فساد اداری را فراهم می کند.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 21 هزار شهید در خوزستان نشان می دهد که این استان، امتحان خود را برای دفاع از کشور پس داده است اما با بیشترین مشکلات از جمله ریزگردها و آب شرب روبروست.
وی گفت: از اول انقلاب اسلامی، مسئولان و دولت های زیادی از تمام سلایق سیاسی سر کار آمده اند اما هنوز با برخی مشکلات گاهی ساده مواجه هستیم.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.