به گزارش ایرنا محمد جوروند یکشنبه در نشست مطبوعاتی گنگره ملی شهر 'ملک ملکوت' ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پس از 2 سال از واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی ،بالاخره موفق به باز پس گیری ان شدیم.
وی با تاکید بر این که واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی قانون است و بحثی پیرامون آن وجود ندارد تصریح کرد: مشکل واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز این بود که چندین میلیارد تومان برای ساخت این فضای فرهنگی در مرکز شهر اهواز هزینه شد، اما پس از واگذاری از فعالیت مقرر در حوزه هنرهای تجسمی دور ماند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برای بازپس‌گیری موزه در چند ماهه اخیر هنرمندان استان بارها اقدام به تجمع کردند اما مدیر موزه تمکین نمی‌کرد وحاضر به پس دادن آن نبود.
وی گفت: مستندات زیادی مبنی بر دنبال نشدن اهداف اصلی موزه در مدت واگذاری وجود دارد که به همین دلیل حدود 20 روز پیش از معاون اداره مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شد و بازدیدی از موزه داشتند و نماینده حقوقی وزارت خانه برای بررسی مساله سفر 2 روزه ای به اهواز داشت.
جوروند اظهار کرد: در دو روز گذشته درجلسه ای با حضور معاونان اداره کل و نمایندگانی از هنرمندان تجسمی بنا شد موزه هنرهای معاصر یک بار دیگر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بازگردد.
وی بیان کرد: پس از این جلسات مصوب شد تا یک نماینده حقوقی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نماینده حقوقی از سوی مدیر موزه انتخاب شود تا هزینه های صرف شده در موزه پس از واگذاری را برآورد کند و اداره کل ملزم به پرداخت آن شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: پس از طی این روند ، موزه به انجمن هنرمندان تجسمی واگذار می شود.

*** اهواز میزبان گنگره ملی مُلک ملکوت

جوروند با اشاره به برگزاری پنجمین گنگره ملی ادبی مُلک ملکوت سزدهم اسفند 95 در اندیمشک اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان این کنگره در آذر ماه، 600 اثر از 250 شاعر و نویسنده 29 استان کشور دریافت شد و از میان آن‌ها 330 شعر از 116 شاعر و 270 داستان از 134 نویسنده انتخاب شد.
جوروند با بیان این که این کنگره یادواره دو کوهه اندیمشک است ، خاطرنشان کرد: دو کوهه معراج پرواز بچه‌های بسیج به طرف جبهه‌ها و محلی بسیار ملکوتی و معنوی است به طوری که هنوز هم می‌شود ردپای شهدا و عطر حضور سرداران شهید را در آنجا یافت.
وی با تاکید بر این که این گنگره پیوند بسیار زیبایی با موضوع شهید و شهادت دارد اظهار کرد: ما خوزستانی‌ها اعتقاد داریم مرکز پایداری در این استان است برای همین باید ادبیات خوزستان در این حوزه فربه باشد وبرگزاری این رویدادها گامی در این راستاست.
همچنین با برگزاری این کنگره و پیوند آن‌ با ادبیات می‌توان آن‌ها را ثبت ادبی کرد چراکه ثبت ادبی ارزشی والا دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بازشناسی و احیای آموخته‌های دفاع مقدس، ثبت موقعیت‌ها و اماکن دوران دفاع مقدس، نقش آن‌ها در ادبیات پایداری، هویت بخشی به شعر ادبیات پایداری را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.