به گزارش ایرنا سرهنگ عباس ممبینی یکشنبه در ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام صنعت نفت خوزستان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته دو شهید گمنام در شهرک نفت، دو شهید در کرخه، دو شهید در صالح شهر گتوند، دو شهید در شهر شرافت شوشتر و دوشهید در بخش رغیبه هفتکل تشییع و خاکسپاری می شوند.
فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت جنوب گفت: با توجه به اهمیت جایگاه شهدا برای این مجموعه ، درمهرماه سال جاری در شورای فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب با درخواست ما مبنی برتشییع دو شهید گمنام در شهرک های مسکونی یا سایت های اداری موافقت شد و اقدامات لازم در این خصوص در اولویت کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از موافقت های اولیه قرار شد این شهدای گمنام در مناطقی چون شهرک نفت و کوی فدائیان اسلام تشییع و خاکسپاری شوند.
سرهنگ ممبینی گفت:یکی از شهدای گمنامی که روز چهارشنبه در اهواز تشییع می شوند، 29 ساله و درعملیات بدر و شرق دجله به شهادت رسیده وپیکر وی آذر ماه سال جاری تفحص شده و شهید دیگر نیز 20 ساله و درعملیات تک دشمن در منطقه زویدات بین ایران و عراق به شهادت رسیده وهردو از سال 1362 مفقود بوده اند.
وی تصریح کرد: در آذرماه سال جاری 97 تفحص شده از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند که در روزچهارشنبه دوشهید در شهرک نفت و در مجموع 10 شهید در سطح خوزستان به خاک سپرده می شوند.
فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب گفت: همچنین مراسم وداع با پیکر این شهدای گمنام شامگاه سه شنبه در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار می شود.
وی افزود: شهدای دوران دفاع مقدس یکی پس از دیگری توسط گروه های تفحص در بیابان های غرب و جنوب کشور پیدا می شوند اما همچنان حدود پنج هزار شهید مفقودالاثر دیگر شناسایی تفحص نشده اند.
مجموعه مناطق نفتخیز شرکت پخش و پالایش، خطوط مخابراتی، ملی حفاری و نفت و گاز حدود به 50 هزار نیرو دارند که بالای 50 درصد آنها بسیجی هستند.
وی افزود: این مجموعه تاکنون 360 شهید را تقدیم انقلاب کرده که این شهدای والامقام متعلق به دوران دفاع مقدس بوده که برخی از این شهدا درمحل کار در حال خدمت به کشور بودند و برخی نیز در کنار دیگر رزمندگان در خط مقدم جبهه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
سرهنگ ممبینی یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 740 جانباز و 112 آزاده و سه هزار و 200 نیروی رزمنده در مجموعه صنعت نفت در جنوب به کشور خدمت می کنند.
وی افزود:همچنین علاوه بر شهدای دوران دفاع مقدس شهدایی چون نادر حمید، داوود نریمیسی و علی حسینی کاهکش از این مجموعه، در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
روزچهارشنبه 11 اسفندماه 10 شهید گمنام متعلق به دوران دفاع مقدس در شهرستان های اهواز، گتوند، شوشتر و هفتکل تشییع و خاکسپاری می شوند که مراسم تشییع دو شهید گمنام در اهواز از میدان فرودگاه و درب بیمارستان بزرگ نفت به سمت شهرک نفت و یادمان شهدای گمنام برگزار می شود.
7152/6002 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.