به گزارش ایرنا مازیار حسن زاده کیانی روز چهارشنبه با ارسال جوابیه ای به ایرنا در خصوص اثر تاریخی کوشک نورآباد ایذه گفت: این اثر تاریخی کمتر از 300مترمربع زیربنا دارد و در کنار یک زمین اهدائی برای ساخت بیمارستان واقع شده است.
وی افزود: درحالی که این شبکه حاضر است یک هزار متر مربع زمین مربوطه را هم به فضای اثر تاریخی کوشک نورآباد اضافه کند اما مسئولان میراث فرهنگی ایذه معتقدند که پنج هزار متر مربع باید به این فضا اضافه شود.
وی گفت: این زمین در سال 1312 توسط خوانین بختیاری به وزارت صحیحه (بهداشت و درمان کنونی) واگذار و در سال 1348 سند رسمی آن بنام دولت وقت صادر و تسلیم شد.
وی افزود: هرچند در سالهای اخیر اشخاص حقیقی با تسلیم دادخواست علیه شبکه بهداشت و درمان ایذه، خواهان ابطال سند آن شده بودند اما خواسته آنان به کرات مردود اعلام گردیده است و معارضانی هم وجود دارند که پرونده شکایت آنها در دادگاه مفتوح است و به همین دلیل شبکه بهداشت و درمان ایذه هم هنوز اجازه انجام کار یا تغییرات در زمین مذکور را پیدا نکرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه گفت: کل زمین اهداء شده از سوی خیر به شبکه بهداشت و درمان قریب به هشت هزار متر مربع مساحت دارد، در حالی که بنای تاریخی کوشک تنها 270 مترمربع از این زمینها را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: با این حال در جلسات برگزار شده ما موافقت نمودیم حتی تا مساحت هزار متر مربع زمینهای اطراف آن را تا شعاع مشخص به سازمان میراث فرهنگی ایذه واگذار کنیم اما این سازمان در جلسات خواهان پنج هزار مترمربع از زمین مذکور شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان نیز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و بهینه به شهروندان نیازمند در اختیار داشتن فضاهای فیزیکی کافی می باشد و همواره بحران زمین یکی از دغدغه های ما در این زمینه بوده است پس منطقی به نظر می رسد که با این درخواست سازمان میراث فرهنگی ایذه مبنی بر واگذاری پنج هزار مترمربع مخالفت کنیم.
فرماندار ایذه پیشتر اعلام کرد که اثر تاریخی کوشک روستای نورآباد این شهرستان بر اثر بارندگیهای اخیر قسمتی از آن فرو ریخت.
محسن بیرانوند افزود: اختلاف بین شبکه بهداشت و درمان و میراث فرهنگی ایذه باعث شده است که میراث فرهنگی نتواند از این اثر تاریخی دوره قاجار محافظت نماید.
6064
خبرنگار و انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.