به گزارش ایرنا محمد اسلامی عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری ' نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط‌جنین و تبیین علل ادراک شده طلاق ' در هتل کاروانسرای آبادان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف اصلی این نشست برنامه‌ریزی بر اساس اولویت‌های سال 1396 بر اساس برنامه‌ها و محورهای باروری سالم و جمعیت است تا در اهداف کلی سیاست‌های جمعیت در سال آینده مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت:یکی از اساسی‌ترین موضوعات در کشور، پایداری و تحکیم بنیان خانواده است و در صورتی‌ که خانواده با تحکیم بالا داشته باشیم، می‌توانیم به بسیاری از دیگر اهداف توسعه ای نیز برسیم.
سلامی کاهش سقط جنین در جامعه و کاهش ناباروری های اکتسابی را از مهم ترین عوامل پویایی و بلندگی جمعیت کشور خواند.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:بارداری‌هایی که باعث خطر برای مادر و نوزاد می‌شود، جزو مواردی است که برای افزایش جمیعت موردتوجه است و لازم است، مراقبت از مادر موردتوجه بیشتری قرار گیرد و در برنامه‌های سال آینده وزارت قرار دارد.
اسلامی از طلاق به عنوان یکی از پنج معضل اصلی کشور یاد کرد و گفت: بسیاری از زوجین از مهارت‌های زندگی بهره‌ای ندارند و حتی ممکن است ساده‌ترین موارد و اصول اولیه زندگی را نیز ندانند ،این موارد باید با آموزش بیشتر به آن‌ها منتقل شود.
به گزارش ایرنا برنامه آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط‌ جنین و تبیین علل ادراک شده طلاق مدیران 20 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به مدت دو روز سیاست‌های جمعیت کشور در سال آینده را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.