معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در با ارائه توضیحاتی دراین زمینه اظهار کرد: این تعداد پروژه در خوزستان همزمان با بهره برداری از ٦٥٧ مرکز بهداشتی، درمانی روستایی در ٤٨ دانشگاه علوم پزشکی در 28 استان، به بهره برداری رسیدند.
شکرالله سلمان زاده افزود: در استان ما این پروژه ها در روستای غیزانیه، لالی، غرب اهواز، امیدیه، دشت آزادگان، اندیمشک، ایذه، باغملک و اندیکا فعالیت خود راآغاز کردند که از اوایل امسال در راستای طرح تحول نظام سلامت کلنگ زنی شده بودند.
وی ادامه داد: برای ساخت پروژه ها، هزینه ای بالغ بر 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده و تنها مرکز روستای غیزانیه از اعتبارات نفت تامین شده است.
سلمان زاده اظهار کرد: با راه اندازی این پروژه ها، تعداد مراکز بهداشتی، درمانی روستایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به 117 مرکز رسید که شامل تیم سلامت متشکل از پزشک، ماما و کارشناسانی مانند کارشناس مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط ، سلامت روان، تغذیه و خانواده است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر 71 مرکز بهداشتی، درمانی و 120 پایگاه شهری نیز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال هستند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.