به گزارش ایرنا سیاوش صحت سه شنبه در حاشیه هفتمین کنگره علمی میان دوره ای طب رزم و تروما در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیزات پزشکی در کشور تا 90 درصد معادل استانداردهای جهان است و این تجهیزات برای جوابگویی به بیماران داخل کشور کافی است.
وی افزود: تا سال ها پیش برخی از بیماران، برای انجام اعمال جراحی به خارج از کشور سفر می کردند اما با توجه به افزایش امکانات و تجهیزات، مراجعه بیماران برای اعزام به خارج از کشور به شدت کاهش یافته است.
صحت ادامه داد: اگر از نظر ارائه خدمات پزشکی، کشور آمریکا را 100 درصد در نظر بگیریم حداقل 96تا 97 درصد خدمات پزشکی در داخل کشور ایران انجام می شود.
دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت:در دوران هشت سال دفاع مقدس ، خدمات ارزشمند پزشکی ارائه شد و گروه پزشکی قابل و کافی در این دوران ارائه خدمت کردند.
وی اظهار کرد: جامعه جراحان ایران در 23بهمن 1363 نخستین نشست را در اصفهان تشکیل داد و این کنگره هر سال در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود.
دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: هدف از برگزاری این کنگره، ارتقای سطح علمی همکاران جراح و بالابردن سطح خدمات ارائه شده در کشور است.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز اظهار کرد: با توجه به آسیب های طبیعی در سطح کشور، آمادگی تیم های پزشکی برای مقابله با این آسیب ها و ارائه خدمات درمانی بسیار مهم است.
علی خدادادی افزود: به همین منظور هفتمین کنگره علمی میان دوره ای طب رزم و تروما برای بررسی ارائه خدمات درمانی به بیماران ناشی از آسیب های طبیعی و جنگ های احتمالی در حال برگزاری است تا راهکارهای درمانی جدید برای مقابله با این آسیب ها و صدمات ناشی از آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: در خوزستان 31 آسیب از 41 آسیب طبیعی وجود دارد و آمادگی مردم برای مقابله با این آسیب ها 9.2 درصد از هر 100 نفر و ضریب خطر در کشور هشت از 10 است.
خدادادی اظهار کرد: در نتیجه آموزش های همگانی برای مقابله با آسیب ها به کاهش خطر پذیری و صدمات ناشی از آنها کمک می کند.
این کنگره از سوم تا پنجم اسفند دردانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بیمارستان صحرایی علی ابن ابی طالب (ع) در کیلومتر 13 جاده آبادان - اهواز با ارائه چند پنل و میزگرد ادامه دارد.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.