به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مهرام روانبخش بیان کرد: میزان و حجم تقاضای جواز تأسیس در خوزستان نشان‌دهنده استقبال سرمایه‌گذاران در زمینه صنعت و تولید با توجه به ظرفیت و استعداد بالقوه استان است.
وی افزود: جذب سرمایه‌گذاران توانمند و ایجاد شرایط برای تحقق این تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ارتباط مستقیمی با ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به منظور حمایت و هدایت این سرمایه‌گذاران با حفظ و رعایت مسائل زیست محیطی و اقلیمی استان دارد.
روانبخش گفت: بیشتر مجوزهای صادره در شهرستان‌های اهواز، دزفول، اندیمشک، ماهشهر و امیدیه بوده و فعالیت‌های موردنظر در زمینه‌های صنایع فلزی، نورد، شیمیایی و صنایع تبدیلی کشاورزی است که نشان‌دهنده هم‌ راستایی این جوازها با پیش‌بینی‌ انجام‌گرفته در طرح آمایش صنعتی استان و مکان‌یابی طرح‌ها بر اساس ظرفیت های شهرستان‌های استان است.
وی ادامه داد: مثلا صنایع جانبی، تبدیلی کشاورزی در شهرهای شمالی خوزستان و صنایع فلزی و شیمیایی در مرکز و جنوب خوزستان استقرار می‌یابند.
روانبخش خاطرنشان کرد: سیاست‌ مسئولان این است که با توجه به تدوین سند آمایش سرزمین خوزستان درخواست‌های سرمایه‌گذاری بر اساس برنامه‌ها و مکان‌های پیش‌بینی‌شده هدایت شوند.
در استان خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.