حمید قنبری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این منطقه بالغ بر یک هزار خانوار عشایری زندگی می کنند و آموزش و پرورش عشایر استان برای نخستین بار کلاس های درس در این سه مقطع در این منطقه برپا کرده است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان درادامه اضافه کرد: امسال بالغ بر 400 نفردر این منطقه در مقطع ابتدایی، 45 نفر در دوره پیش دبستانی و 15 نفر در مقطع هفتم جذب شدند.
وی گفت:از سال 54 تاکنون خانواده هایی به صورت عشایری از مناطق لرستان ، همدان و اصفهان به این منطقه در اواخر آبان ماه کوچ می کنند و در اواخر اسفند ماه به مناطق خود بازمی گردند.
قنبری عنوان کرد: برای نخستین بار در این منطقه نوآموزان دوره پیش دبستانی جذب شدند، دانش آموزان در این منطقه با مشکل دوزبانه بودن هستند و اکثرآن ها به زبان ترکی صحبت می کنند.
وی عنوان کرد: در این منطقه تا کنون کلاس درسی وجود نداشته و اکثر افرادی که در این منطقه زندگی می کنند بیسواد مطلق هستند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: بعد از اینکه در اسفند ماه ساکنان این منطقه به مناطق خود بازمی گردند در دامنه کوه ها پراکنده می شوند و تا پیش از این برای این افراد امکان تحصیل وجود نداشت که ما امروز به طور جدی به دنبال تحصیل کودکان و نوجوانان این منطقه هستیم.
قنبری گفت: برای نخستین بار امسال 20 معلم به آموزش و پرورش عشایر استان منتقل شدند با این وجود 300 معلم در مناطق عشایری استان نیاز است.
فکه، منطقه‌ای بیابانی در شمال غربی خوزستان در ومنطقه دشت عباس حد فاصل استانهای خوزستان و ایلام است.
7158/6002
خبرنگار:زینب فرحانی **انتشار دهنده: کبری آقازری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.