این جشنواره در رشته های دو و میدانی، والیبال، ژیمناستیک، وزنه برداری، کشتی، هندبال، بسکتبال، بدمینتون، هاکی، فریزبی و تکواندو برگزار شد و دانش آموزان مستعد شناسایی شدند.

ابراهیم نصیری معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امیدوارم با برنامه ریزی کمیته استعدادیابی هیات های ورزشی مختلف، بتوانیم آینده ورزش خوزستان را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال امروز در نوبت صبح و عصر به فعالیت در رشته های مختلف ورزشی پرداختند که نفرات برجسته و مستعد شناسایی و در ادامه آموزش های لازم به آنها داده می شود.

نصیری با اشاره به اینکه قصد داریم در طول سال چندین دوره از این جشنواره ها در استان خوزستان برگزار کنیم گفت:در مرحله اول با دانش آموزان مدارس غیر دولتی شروع کردیم و جشنوارهای بعدی را با استفاده از نیروهای بسیج مساجد و مدارس دیگر دنبال می کنیم‌. قصد داریم در یک سال، چهار تا پنج جشنواره استعدادیابی برگزار کنیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های ورزشی کمک شایانی به معرفی رشته‌ها و از همه مهم‌تر توسعه و ارتقای ورزش همگانی دارند البته برنامه ریزی مستمر برای برگزاری مداوم این نوع برنامه‌ها باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان فعالیت همه جانبه در استان‌ را برای توسعه ورزشی ضروری خواند و گفت: استعدادیابی و ایجاد زمینه مناسب برای پیشرفت ورزشکاران بر عهده هیات‌های استانی است و در این راستا برپایی رخدادهای خانوادگی و انگیزه بخش اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ورزشی مانند فستیوال و جشنواره، نقش بهتری از حیث تربیتی ایفا می‌کند، گفت: چنین برنامه‌هایی نه تنها شادی و نشاط را برای فرد به همراه دارد بلکه سبب پیوند بیشتر اعضای خانواده و تشویق بیشتر مردم به ورزش می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و همچنین سبب می‌شود مردم نسبت به یکدیگر احساس رضایت داشته باشند، اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی باید رویکرد جدی در امر ورزش همگانی داشته باشند، زیرا سلامت جسمانی و روحیه شهروندان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان از جمله اقشاری بوده که انرژی و هیجان زیادی در درون خود دارند گفت: لازم است این هیجانات به شکل نهادینه و ساختارمند کنترل شود، ایجاد روحیه ورزشی و نشاط در این قشر که آینده این مرز و بوم را می‌سازند، می‌تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.