به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: مردم‌سالاری دینی متکی به نظر اسلام است و مراجعه به نظر مردم مطابق با نظر اسلام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مواقع نیاز حضور مردم در صحنه تکلیف شرعی است، اظهارداشت: دخالت مردم در تصمیمات کلان کشور موجب جلوگیری از نفوذ دشمن میشود.

امام جمعه دزفول انتخابات پیش‌رو را بسیار حساس و مهم خواند و افزود: انتخابات باید با حضور حداکثری مردم، سالم، قانونمند و رقابتی باشد زیرا درصورت پایین آمدن مشارکت مردم، دشمن تصور می‌کند مردم از نظام دلسرد شده‌اند.

وی گفت: مردم انسان‌های دلسوز، آگاه و با انگیزه را انتخاب و مسوولان زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند زیرا هر رای مردم در صندوق تیری به سمت دشمن است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌ها و سلیقه‌های شخصی افزود: مردم مصالح کشور، نظام و مردم را مدنظر داشته باشند. 

وی با بیان اینکه میزان، حال مردم است، افزود: اگر کسی در گذشته اشتباهی کرده و پشیمان است و اکنون می‌خواهد همراه انقلاب باشد باید از او حمایت کرد.

امام جمعه دزفول ادامه داد: زمینه باید آنچنان فراهم شود که تمام اقشار مردم احساس کنند می‌توانند در این مساله اجتماعی شرکت کنند و برای شهر و کشور تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه سختی‌های فراوانی در پیش داریم، اظهارداشت: باید راه را باز کنیم تا افرادی که می‌توانند در چارچوب‌های قانونی فعالیت کنند، اجازه فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اتحاد و دوری از تفرقه و نفوذ دشمن را برای عبور از مرحله حساس کنونی ضروری خواند و افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با اغتشاشات اخیر دستور دادند با رافت اسلامی با آشوبگران برخورد شود.

وی گفت: اگر احساس کردیم باید عفوی صورت گیرد باید مبانی رهبری را مدنظر قرار دهیم زیرا این مساله در تثبیت و استحکام نظام جمهوری اسلامی ضروری است.

امام جمعه دزفول افزود: مردم به خوبی وعده‌های سرخرمن را می‌دانند و می شناسند لذا مسوولان و داوطلبان باید مراقب وعده‌های خود باشند.

وی صداقت در تبلیغات را ضروری خواند و با تاکید بر لزوم مصادره نکردن اقدامات نظام اظهارداشت: درصورت تثبیت و تقویت نظام، عزت همه رقم می‌خورد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، این ۲ قشر را مولد نیرو و محتوا دانست و گفت: بدلیل درک ناتمام از وحدت حوزه و دانشگاه و وجود برخی عوامل درونی و بیرونی هنوز تا تحقق وحدت مدنظر فاصله زیادی داریم.

امام جمعه دزفول با اشاره به زندانی کردن دوباره شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه بیان کرد: این عالم برجسته با وجود شرایط بسیار دشوار همچنان مقاومت می‌کند حال آنکه نهادهای مدافع حقوق بشر سکوت کرده اند.

وی افزود: نهادهای مدافع حقوق بشر و دولت‌های اسلامی باید به دولت نیجریه فشار بیاورند تا این دولت دست از سر شیعیان بردارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با گلایه از استانداری بابت وضعیت مدیریت این شهرستان در ۲ سال گذشته اظهارداشت: امید بن عباس نیروی جوان وزارت کشور دیروز به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه دزفول معرفی شد که امیدواریم در این ایام حساس مدیریت شهرستان را به خوبی پیش ببرد. 

وی با تقدیر از پلیس اماکن در برخورد با متخلفان گفت: طبق طرحی جدید درصورت کشف حجاب در یک واحد صنفی آن واحد پلمب می‌شود لذا انتظار می‌رود این طرح با قوت در دزفول اجرا شود.

امام جمعه دزفول با تشکر از اقدامات مجمع خیرین سلامت در دزفول بیان کرد: سه طرح درمانی با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و امام جمعه اهواز بهره‌برداری شد.

وی افزود: ۲۱ مرکز بهداشت تاکنون توسط مجمع خیرین سلامت در شهرستانت دزفول بهره‌برداری شده که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به برگزاری کنگره شهیده عصمت پورانوری گفت: این شهیده در سال ۹۸ به عنوان یکی از سه شهید شاخص کشوری انتخاب شد که کنگره بزرگداشت او در دزفول بسیار خوب برگزار شد.

وی با معرفی کتاب عصمت نوشته رقیه آزرنگ افزود: این کتاب به معرفی شهیده عصمت پورانوری می‌پردازد که الگوی بسیار خوبی برای زنان و دختران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.