حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در  سالن آمفی تئاتر شیخ انصاری دزفول افزود: برای سخنرانی دانشجویان و جوانان در تریبون نماز جمعه استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالات برخی از دانشجویان درخصوص ستاد اقامه نماز جمعه دزفول گفت: بنده با دانشجویان موافقم که مطالبه‌گری باید از خطبه‌های نماز جمعه آغاز شود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تشکیل شورای دانشجویی در دانشگاه آزاد دزفول افزود: پس از تشکیل از این شورا پشتیبانی و در حد توان برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

وی به عملکرد این نهاد و شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول اشاره کرد و ادامه داد: تشکل‌های فرهنگی در نماز جمعه راه‌اندازی شده و عملکرد خوبی داشته‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: ساختمان‌هایی که در دوران جنگ برای تدارکات و پشتیبانی و سنگر استفاده می‌شدند امروز به مراکز فرهنگی جنگ تبدیل شده اند و بسیاری از برنامه‌ها با کیفیت بالا در این مکان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: برای برنامه‌های فرهنگی شهرستان در شورای فرهنگ عمومی دزفول تصمیم‌گیری می‌شود و مصوبات آن تاکنون در سطح استان خوزستان و کشور چندین بار رتبه کسب کرده‌اند.

امام جمعه دزفول گفت: بنده امام جمعه تمام احزاب و اقشار شهرستان دزفول هستم و تا جایی که قانونی باشد در جهت جذب مردم تلاش می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان درخصوص تریبون نماز جمعه اظهارداشت: به غیر از مصالح انقلاب، نظام و دین، با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم و دوستی خود را با هر دوست و مسوولی که از انقلاب کنار بکشد قطع می‌کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: ما برای انقلاب هزینه کرده‌ایم و سرمایه‌ای مانندآیت‌اله قاضی داریم و هرگز کاری نمی‌کنم که پشتوانه آن و برادر شهیدم زیر سول برود.

وی به برخی از مشکلات دزفول و کوتاهی مسوولان مربوطه در پیگیری و رفع آنها اشاره کرد و گفت: برخی از مسوولان در جلسات صورتجلسه را امضا می‌کنند اما به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

هشت بیمارستان در دزفول در حال احداث است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهارداشت: سه بیمارستان از هشت بیمارستان در حال احداث شهرستان دزفول تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس پاپی‌زاده افزود: بیمارستان زنان و زایمان دزفول تنها بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان جنوب غرب ایران است که نمونه آن در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی دزفول نیز بزرگترین بیمارستان در استان خوزستان است که با پیشرفت فیزیکی بالا در حال تکمیل شدن است و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پاپی زاده افزود: هرتخت بیمارستانی برای سه نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و برنامه داریم نزدیک به یکهزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه کنیم.

وی درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب و سپردن کارها به نیروهای جوان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب جوانگرایی و تکیه بر جوانان است این مطالبه برخی نمایندگان است که دولت قدری از مدیران پیر فاصله بگیرد  و به سمت جوانگرایی حرکت کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال برخی از دانشجویان در خصوص مماشات مجلس در تغییر برخی وزرا اظهار داشت: اگر ۲ وزیر از این دولت استیضاح شود در عمل دولت منحل خواهد شد.

وی افزود: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به یک نیروی جوان امید داشتیم تا بتواند تکنولوژی روز دنیا را در ایران توسعه دهد که وزیر مربوطه تا حدودی عملکرد خوبی داشت.

جانشین و قائم مقام معاون سیاسی و اجتماعی  استاندار خوزستان نیز در این آیین با گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به احزاب سیاسی کشور گفت: آن چیزی که خارج از جریانات گفتمانی و خرده گفتمانی برای ما اهمیت دارد اسلامیت، جمهوریت و ملیت است.

حبیب اله فضل اله پور گفت: ما نباید اجازه دهیم خرده گفتمان‌هایی که امنیت ملی، منافع ملی و حتی بقای ملی ما را تهدید می‌کنند، اجازه جولان داشته باشند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی نسل امروز تحویل ایران به همین شکل به نسل بعد است که لازمه آن تلاش‌ و فعالیت‌های ما در جهت روشنگری و ارتقای سطح معرفت‌های عمومی است.

جانشین و قائم مقام معاون سیاسی و اجتماعی  استاندار خوزستان گفت: قبل از اینکه وارد پرسشگری از وکلا ومجریان اجرایی شویم، بهتر است یک نظامی را پایه‌گذاری کنیم تا نیاز به این پرسشگری نداشته باشیم.

فضل اله پور با بیان اینکه دانشجویان باید حوزه اجتماعی را متاثر کنند و از حوزه اجتماعی تاثیر بپذیرند، افزود: دانشجویان باید مطالبه‌گری را نظام‌مند کنند.

وی گفت: اگر نتوانیم این حوزه را به درستی هدایت کرده و راهبرد آن را به گونه‌ای طراحی و تنظیم نکنیم که نسل بعدی بتواند نگاه، تعاریف و آمار آن را بفهمد، باز هم تعدادی از آیندگان پشت همین تریبون قرار می‌گیرند و از ما خواهند پرسید چه شد؟ چه کرد؟

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت روز دانشجو روز چهارشنبه به همت  تشکل مستقل دانشجویی انصار الزهرا(س) با حضور امام جمعه، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر شیخ انصاری دزفول برگزار شد.

در این آیین جمعی از دانشجویان مسایل و مشکلات دانشگاه‌ها و کشور را بیان کردند.

۱۶ آذرماه به روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.