مدیر بازار اروند روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور ساماندهی بازار تجاری اروند پس از حادثه آتش‌سوزی،کار بازسازی و جداسازی غرفه‌های آسیب‌دیده از غرفه‌های سالم آغاز شد و بخشی از بازار فعالیت خود را از سر گرفت.

محمدحلیم دریس شمار غرفه‌های بازار تجاری اروند را ۲۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۶ غرفه در آتش سوخت که خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی نداشتیم اما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر کار خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت تاکنون تکمیل نشده ادامه داد: با حمایت شورای تامین و شرکت‌های بیمه‌ ،برخی از صاحبان غرفه‌ها حق بیمه آتش‌سوزی کالا را دریافت و برخی دیگر منتظر پرداخت خسارت‌ از سوی بیمه هستند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از بازاریان با هماهنگی شورای تامین خرمشهر، ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک غرفه داران تسریع و همکاری‌ شد.

دریس گفت: بازار تجاری اروند از عمده بازارهای منطقه آزاد اروند و مورد توجه مسافران و گردشگران است و امیدواریم بخش آسیب‌دیده این بازار به زودی بازسازی و مجدد فعال شود.

مجتمع تجاری منطقه آزاد اروند که از آن به عنوان بازار کنزالمال نام برده می شود در جاده آبادان - خرمشهر واقع است.

این بازار دارای ۲۵۰ واحد تجاری است که انواع کالا اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار عرضه می شود.

بازار تجاری اروند اول آذر ۹۸ دچار آتش سوزی شد و سه انبار کالا و ۷۶ غرفه این بازار در آتش سوخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.