به گزارش ایرنا امیرعلی حمیدیه، چهارشنبه در چهارمین سمپوزیوم ملی کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: از مهمترین اهداف این سمپوزیوم ، مشارکت حداکثری مراکز شهرستان‌ها و ایجاد ، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های لازم جهت خوداتکایی و کسب مرجعیت علمی و فناوری در این حوزه در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه در این سمپوزیوم جدیدترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی ارائه می شود، گفت: جدیدترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط برجسته‌ترین محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور در این سمپوزیوم ارائه خواهد شد.

حمیدیه گفت: کلیه محققان علوم پایه و بالینی که در زمینه‌های سلول‌های بنیادی، پیوند بافتی ، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، ژن درمانی و ترمیم ژنی تحقیق و مطالعه دارند می توانند جدیدترین اطلاعات و دست آوردهای علمی در زمینه‌های فوق را در این سمپوزیوم کسب کنند.

وی با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین از علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان آینده علم پزشکی یاد کرد و بر اهمیت تهیه و تدوین پروپوزال کلان در جهت تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه تاکید داشت و افزود: با توجه به پتانسیل موجود، در استان خوزستان می‌توان در حوزه های اورولوژی و نفرولوژی اقدامات موثری انجام داد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به پتانسیل بالای شرکت‌های فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حمایت همه جانبه ستاد در جهت تجاری سازی محصولات این حوزه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش علم و فناوری و اتصال دانشگاه ها به صنعت است گفت: لازم است در حوزه علومی سرمایه گذاری کنیم که فاصله این علوم در داخل کشور با دنیا کم است و بتوان در بازار بین المللی جایگاهی پیدا نمود و از جمله مهمترین این علوم می توان به ارائه خدمات سلولی و پزشکی بازساختی اشاره کرد.

حمیدیه افزود: همگام با پیشرفت‌های جهانی، توسعه و تحقیق در این شاخه از علم نوین برای درمان بیماران کشورمان بسیار ضروری است. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با داشتن اعضای هیات علمی و محققان برجسته در زمینه ایمنی شناسی، ژنتیک و علوم مرتبط با سلول‌های بنیادی در حال گسترش فعالیت‌ها و تحقیقات در این زمینه است و برگزاری این سمپوزیوم می‌تواند گام ارزشمندی در آشنایی و تسریع  فعالیت‌های مربوط به این شاخه از درمان باشد.

وی تاکید کرد: این سمپوزیوم اولین قدم است برای حرکت در جهت شناخت و پژوهش در زمینه سلول‌های بنیادی است و ابراز امیدواری نمود با حمایت های انجام شده آینده روشنی برای این حوزه ترسیم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.