رییس حوزه هنری استان خوزستان جمعه شب در این محفل خاطره‌گویی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه گفت: جایگاه رفیع زن در نگاه اسلام و جامعه در طول تاریخ مورد اجحاف واقع شده است.

حجت الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی افزود: حقیقت روشن و نگاه والای دین مبین اسلام به این جایگاه را افرادی در گذر زمان یا کتمان و یا به گونه‌ای بیان کردند که حقیقت معنوی آن از نظرها پنهان بماند.
وی با بیان اینکه نمی‌توان در آغاز اسلام از عظمت شان یک بانوی کامل به نام خدیجه کبری(س) چشم پوشی کرد، گفت: ۲ بال رشد و توسعه و عالم گیر اسلام حضرت امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) هستند.
رئیس حوزه هنری استان خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیده عصمت پورانوری به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بانوان در دوران دفاع مقدس هم در جبهه و هم پشت جبهه حضور داشتند و از رزمندگان پشتیبانی کردند.
وی اظهارداشت: هرکسی در هر پست و مسوولیتی به مردم خیانت و در حق مردم اجحاف کند بطور قطع از مردم و شهدا سیلی خواهد خورد . 
نویسنده کتاب عصمت نیز در این محفل گفت: اگر مادر شهیدان علیرضا و عصمت پورانوری من را نمی‌پذیرفت این کتاب نوشته و منتشر نمی‌شد.
سیده رقیه آذرنگ افزود: کتاب عصمت را به سفارش خود شهیده نوشتم در ارتباطاتی که شهید با من گرفتند و هفت سال است که شبانه‌روز با شهیده زندگی می‌کنم.
وی ادامه داد: برخی ازجملات کتاب از خود شهیده است و بعد از نوشته شدن کتاب تصمیم گرفتم عصمت را به ایران معرفی کنم.
نویسنده کتاب عصمت گفت: برخی از فعالیت‌های شهیده در کتاب منتشر شده است که خانواده وی از این فعالیت‌ها بی‌اطلاع بودند.
همسر شهیده پورانوری نیز در این آیین با بیان اینکه ابتدای امسال انتخاب شهیده پورانوری به عنوان شهید شاخص را به ما اطلاع دادند، اظهارداشت: در نقاط مختلف کشور تصاویر شهیده را بر روی تابلوها نصب کرده بودند ولی در دزفول خبری از این تصاویر نیست.
 محمد راهبی افزود: اگر این شهیده در شهر دیگری بود در ابتدای سال برای وی آیینی برگزار می‌کردند ولی دردزفول شهر خودش بعد از ۹ ماه آیین بزرگداشت وی برگزار شد.
وی گفت: کوشا بودن در حفظ حجاب، مردمی بودن، تلاش در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و کمک به مردم از ویژگی‌های شهیده پورانوری بودند.
به گزارش ایرنا محفل خاطره‌گویی شهیده عصمت پورانوری شهیده شاخص کشوری جمعه شب با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در دزفول برگزار شد.
در پایان این آیین از خانواده و نویسنده کتاب عصمت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
شهیده عصمت پورانوری شهیده شاخص کشوری سی ام اردیبهشت ۱۳۴۱ در دزفول متولد شد و در نوزدهم آذر ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش راکت هواپیمای عراقی در دزفول به درجه شهادت نائل آمد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.