به گزارش ایرنا کوروش مودت روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) و آیین استقبال از دانشجویان تازه وارد دانشگاه فرهنگیان خوزستان در تالار فردوسی اهواز بیان کرد: تا سه سال آینده امکان تامین نیروی معلم از راه نقل و انتقالات و یا دانشگاه فرهنگیان خوزستان وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای جبران کمبود معلم در این استان از نیروی حق‌التدریس استفاده کنیم.

وی گفت: پیش بینی شده در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته شوند و  با انجام طرح رتبه بندی تعداد بازنشستگان افزایش می یابدکه خلاء بزرگ نیرو در این اداره کل ایجاد می کند.

وی با اشاره به تدوین سند کیفیت بخشی آموزش و پرورش خوزستان افزود:در این سند اطلاعات کامل آموزش و پرورش خوزستان گردآوری،و این سند توسط مشاوران و کارشناسان تدوین خواهد شد.

مودت با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده کار جمع آوری اطلاعات این سند در آموزش و پرورش خوزستان آغاز می شود بیان کرد: با استفاده از این سند آموزش و پرورش استان مطالبات و درخواست های خود را از بخش های مختلف از وزارت آموزش و پرورش طلب می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز با تبریک روز دانشجو بیان کرد:درنیم قرن اخیر یکی از مهمترین قشری که  به کشور و انقلاب اسلامی روحیه و امید بخشیده دانشجویان بوده اند.

علی حسین حسین زاده ادامه داد: امسال دانشگاه فرهنگیان خوزستان یک هزار و ۸۴۰ دانشجو معلم پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تلاش شده که به حوزه آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه شود،ادامه داد:از جمله اقداماتی که در این بخش انجام گرفته توسعه و بهبود زیرساخت های آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان خوزستان، اجرای طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و حمایت از این دانش آموزان در طول سال تحصیلی و اجرای طرح بورسیه تحصیلی با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال به دانش آموزان مناطق محروم به عنوان بورسیه بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: معلمی فقط انتقال مفاهیم درسی نیست بلکه باید در کنار انتقال علم ْ،دانش آموزان را با رفتار و سلوک مناسب آشنا کنیم.

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش، خوزستان با کمبود ۱۶ هزار معلم روبه رو است. هم اکنون ۵۷ هزار معلم وظیفه تعلیم دانش آموزان خوزستانی را به عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.