شاپور مسعودی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار افراد مبتلا به آنفلوآنزا در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به سال قبل حدود یک ونیم برابر سال قبل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا را خیلی ساده دانست و اظهارداشت: پیشگیری از بیماری با شناختن راه‌های انتقال به‌شدت تاثیرگذار است.

وی افزود: انتظار می رود افراد برای پیشگیری از شیوع این بیماری از روبوسی و در آغوش گرفتن یکدیگر خودداری کنند و دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند.

مسعودی فر همچنین خطاب به مبتلایان به این بیماری گفت: بیماران درصورت عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرند و در تجمع‌های انسانی حاضر نشوند و تا بهبودی در منزل استراحت کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان نیز درصورت ابتدا به بیماری آنفلوآنزا بین سه تا پنج روز در مدارس حضور نیابند و آموزش و پرورش بر عدم حضور آنها در مدرسه تاکید داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: بیماران بزرگسال نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری از حضور در محل کار خوددداری کنند.

آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار است که منشا ویروسی دارد و ویروس‌های آن از طریق هوا و به وسیله سرفه و عطسه فرد مبتلا منتقل می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.