حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبائی روز چهارشنبه در آیین صبح‌ خاطره در سینما مهر آبادان بیان کرد: فرهنگ مقاومت، ایثار، پایداری و ایستادگی در مقابل دشمنان باید در میان جوانان نهادینه شود.

وی توجه و تقویت کتابخوانی را یکی از وظایف مهم که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را یادآور شد و گفت: ایران دارای یک پیشینه فرهنگی، هنری و علمی غنی است اما در سال‌های اخیر اقبال به سمت کتابخوانی کمتر شده است.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: شاید یکی از دلایل توجه کمتر به کتابخوانی، وجود فضای مجازی باشد ولی فضای مجازی هرگز نمی‌تواند جوابگوی نیازهای ما به کتاب باشد و مطالعه کتاب بسیار ماندگارتر است.

وی در خصوص برگزاری صبح خاطره با حضور نویسنده کتاب اینک شوکران افزود: براساس مهندسی فرهنگی، کتاب اینک شوکران به دلیل مختصر بودن محتوا و جذابیت آن برای دختران گروه سنی مقطع دبیرستان آبادان انتخاب، و دختران یاداشت‌ها و دلنوشته‌های خود را در خصوص داستان آن نوشته و ارسال کردند.   

مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت: کتاب اینک شوکران سرگذشت زندگی شهید ایوب بلندی به قلم خانم شهلا غیاثوند است که دربردارنده سبک زندگی ازدواج آسان و معرفی شخصیت‌های دفاع مقدس است.

مسابقه کتابخوانی اینک شوکران با همکاری موسسه روایت فتح از هفته دفاع مقدس آغاز شد و پس از ۲ ماه با معرفی برترین دلنوشته ها به کار خود پایان داد.

در این آیین شهلا غیاثوند نویسنده کتاب اینک شوکران پیرامون این کتاب و نیز خاطراتی از شهید ایوب بلندی مطالبی بیان کرد.

۴۰۰ کتاب اینک شوکران بین دانش آموزان متوسطه دوم آبادان توزیع و پس از جمع آوری ۳۴۰ دلنوشته برگرفته از برداشت های دانش آموزان از این کتاب ، نفرات برتر انتخاب و در آیین پایانی به ۱۵ اثر برگزیده جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.