به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در ستاد تنظیم بازار خوزستان مصوب شده تا بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی و با همکاری دادستانی، با اصناف متخلف برخورد جدی و موثر شود ، با وجود این مصوبه برخوردها با اصناف متخلف بازدارنده نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نوع برخورد با اصناف متخلف را ببینند افزود: برخوردها باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا تاثیر آن در سطح بازار مشاهده شود.

حسن زاده با اشاره به وضعیت ذخیره برنج مورد نیاز مصرف خوزستان نیز گفت:با توجه  به اینکه امسال میزان کشت برنج در خوزستان افزایش چشمگیری یافته شرایط بسیار خوبی در ذخیره برنج مورد نیاز مصرف استان داریم.

احتکار برنج توسط برخی افراد سودجو در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی افراد سودجو در خوزستان اقدام به احتکار شلتوک کرده که باید هر چه زودتر این افراد شناسایی و برخورد لازم با آنها انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر تامین گاز ال پی جی ( سیلندر گاز مایع ) شهرستان های شمال خوزستان افزود: با توجه به سرمای هوا و کمبود این گاز در خوزستان باید اولویت بر تامین گاز ال پی جی مناطق شمالی استان قرار گیرد و فرمانداران موظف به نظارت بر نحوه توزیع این گاز در شهرستان ها هستند.

وی گفت: یکی از عوامل کمبود این گاز در خوزستان استفاده بیش از حد این گاز به عنوان مصرف سوخت خودروها است این در حالی است که اولویت توزیع این گاز برای مصارف خانگی است.

برنج عنبر مشمول قیمت‌گذاری تنظیم بازار است

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: برای جلوگیری از گران شدن قیمت برنج عنبر به عنوان برنج تولید درون استان ، ستاد تنظیم بازار خوزستان قیمت این برنج را تعیین خواهد کرد و عوامل توزیع و اصناف باید نرخ تعیین شده را رعایت کنند.

امید بن عباس در ادامه افزود: باید با همکاری اتحادیه‌های مربوطه و اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صمت خوزستان قیمت این برنج تعیین شود تا از افزایش قیمت آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید با هوشمندی دستگاه‌های مربوطه از احتکار این برنج در خوزستان توسط برخی افراد جلوگیری شود گفت: ۲ هزار تن برنج ۱۱۲۱( برنج خارجی) در خوزستان ذخیره شده که برای توزیع این برنج باید برنامه ریزی لازم انجام و هر چه زوتر در بازار عرضه شود.

ایجاد سازوکار تامین نیاز مرغ بازارشب عید در خوزستان

بن عباس گفت: نیاز مرغ خوزستان برای بازار شب عید نوروز مشخص است و جوجه روزی برای تامین بازار شب عید از دی آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اینکه امسال دچار کمبود و گرانی مرغ در اسفند و فروردین آینده نشویم باید از هم اکنون با کمک سازمان های مربوطه نیاز مرغداران از جمله تامین نهاده و یا پرداخت تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش آنها فراهم شود تا دچار مشکل تامین مرغ مورد نیاز بازار عید نشویم.

وی درادامه با اشاره به سهمیه بنزین وانت بارها بیان کرد: سهمیه بنزین وانت بارها اعمال شده و ستاد تنظیم بازار  کشور نیز مصوب کرده تا سهمیه این خودروها را به صورت کارشناسی افزایش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.