نعمت اله بیراوند روز سه‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس تعزیرات حکومتی خرمشهر در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه در بخش‌های حمل و نقل بار و مسافر، میوه و تره بار بیشترین افزایش قیمت را داشته ایم افزود: دلیل افزایش برخی از میوه‌ها و تره‌بار همچون گوجه‌فرنگی، کاهش برداشت ناشی از وضعیت جوی است.

وی گفت:وضعیت نگران کننده‌ای از نظر افزایش قیمت کالا و خدمات در استان خوزستان نداریم و پرونده‌های گرانفروشی خارج از وقت نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بیرانوند افزود: در تنظیم بازار با سه حلقه تامین کالا از بخش دولتی و بخش صنوف، توزیع و نظارت بر قیمت‌ها با توجه به نوع فراوانی کالا و خدمات کالاها باید آسیب شناسی و چاره اندیشی شود و حلقه سوم رسیدگی به تخلف است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت: ستاد تنظیم بازار در نخستین فرصت ضمن بازدید و نظارت مشترک و ترکیبی در بازارهای خرمشهر، نشست های متعددی با اتحادیه ها، عمده فروشان کالا، و مدیران آژانس‌ها برگزار کرد.

بهنام اسد افزود: در بحث افزایش کرایه ها تمهیدات لازم اندیشیده شده و پایش‌ها از بازارها و قیمت کالا و خدمات به طور مستمر انجام و تنش اولیه و تورم هیجانی کنترل شد؛ تنها اقلام کمی در میوه و تره بار به دلیل نبود میدان میوه وتره بار در خرمشهر افزایش قیمت داشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر نیز در این نشست گفت: در این مدت گشت مشترک با دستگاه‌های مختلف در بازار این شهر صورت گرفت و موارد در بحث افزایش قیمت کالاهای خوراکی مشاهده نشد.

بیژن بداغی افزود:در خصوص تخلف رانندگان تاکسی و یا شخصی کارت سوخت آنها به حالت تعلیق در می‌آید.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون شکایتی مبنی بر کم فروشی و یا گران فروشی در جایگاه های سوخت نداشتیم، گفت: از زمان افزایش نرخ بنزین مسدود کردن کارت های سوخت تاکسی هایی که کرایه را افزایش داده بودند

 در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص نشست‌های متعددی در فرمانداری تشکیل شده است.

کاوه شینی با اشاره به عرضه سوخت در جایگاه مرز شلمچه گفت: هم اکنون سوخت مورد نیاز کامیون های عراقی به نرخ ۲۲ هزار ریال در هر لیتر در این جایگاه عرضه می شود و به منظور ارزآوری به مدیرپخش فرآورده‌های نفتی آبادان پیشنهاد دادیم که کامیون هایی عراقی به خاطر نوع گازوییل که در عراق یورو ۴ است اما گازوییل ما معمولی است قیمت را متعادل عرضه کنیم.

در این نشست علی قلی پارسا به عنوان رییس تعزیرات حکومتی خرمشهر معرفی و از فرامرز حسن پور رییس پیشین این اداره ،که ریاست تعزیرات حکومتی آبادان را به عهده خواهد گرفت تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.