کوروش لرکی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دوچرخه سواری رشته پرهزینه‌ای بوده و برخی از شهرستان‌های استان به دلیل نبود امکانات و تجهیزات توان فعالیت ندارند؛ در حال حاضرشهرستان‌هایی مثل ماهشهر، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز، دزفول و باوی فعال هستند از طرفی در برخی از نقاط استان رشته دوچرخه سواری به لحاظ فرهنگی جا نیفتاده و مردم از این رشته استقبال نمی کنند که این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها سه پیست دوچرخه سواری در کشور موجود بوده که یکی از آنها پیست اهواز است گفت: در طول سال های گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی استان در فصل پاییز و زمستان، چندین بار میزبانی اردوهای تیم ملی آقایان و بانوان بودیم که این موضوع به پیشرفت دوچرخه سواری استان کمک کرد.

دبیر هیات دوچرخه سواری خوزستان در خصوص گرفتن میزبانی مسابقات کشوری گفت: ما بارها به فدراسیون برای گرفتن میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی اعلام آمادگی کردیم اما چون در بحث تغذیه ورزشکاران با مشکل مواجه هستیم، میزبانی از ما گرفته می شود لذا انتظار می رود که مسوولان در این خصوص با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت در رشته دوچرخه سخت و پرخطر است و جذب یک نوجوان کار بسیار سختی است گفت: نگاه ما بیشتر به رده‌های نوجوانان و جوانان است و در این بخش سرمایه گذاری خوبی انجام دادیم تا در سال‌های آینده دوچرخه‌سواران بیشتری از استان در تیم‌های ملی داشته باشیم. بسیاری از قهرمانان ما در این رشته تا جایی جلو می‌روند و سپس به دلیل هزینه های گزاف، ترجیح می‌دهند در بخش دیگری فعالیت کنند.

لرکی با اشاره به اینکه هیات به لحاظ مالی توان خرید دوچرخه و تجهیزات ندارد افزود: درب هیات به روی همه باز است و هیچ مشکلی با کسی نداریم اما هر کس قصد فعالیت در این رشته را دارد باید وسیله مورد نیاز را داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال از لحاظ مدال‌آوری رشد ۶۵ درصدی داشتیم گفت: ورزشکاران استان در سال جاری، ۴۴ مدال مختلف کشوری کسب کردند که باید ۲۵۰ میلیون ریال برای آنها هدیه خریداری کنیم.

دبیر هیات استان افزود: رشته ما رشته اشرافگری است و هر کس توان مالی خوبی دارد می تواند کار خود را ادامه دهد به عنوان مثال اکنون هزینه خرید یک دستگاه دوچرخه پیست بیش از ۲۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه دوچرخه معمولی جاده بیش از ۵۰ میلیون ریال است.از طرفی رشته ما پر خطر بوده و چون ورزشکارانمان در جاده‌ها تمرین می‌کنند احتمال هر اتفاقی برای آنها وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.